• جمعه / ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402052012265
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

نبود تناسب امکانات اطفا حریق با نیاز تیران و کرون

نبود تناسب امکانات اطفا حریق با نیاز تیران و کرون

ایسنا/اصفهان دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون گفت: امکانات اطفا حریق در این شهرستان متناسب با اقلیم و نیازها نبوده و در مواقع بحرانی با چالش روبرو می‌شویم.

ذبیح‌الله ابراهیمی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اقلیم کوهستانی، ترانزیتی، کشاورزی و دشت‌های پهناور تیران و کرون، اظهار کرد: امکانات اطفاء حریق وضعیت مطلوبی ندارد و برای آتش‌سوزی‌های مسکونی گسترده و حوادث بزرگ بیابان‌ها پاسخگو نیست.

وی افزود: شهرداری‌ها و دهیاری‌های این شهرستان کمترین امکانات آتش‌نشانی را دارند و همین موضوع در امدادرسانی چالش ساز شده که تنها با توسعه تجهیزات و کمک به افزایش ایستگاه‌ها می‌توان به این موضوع پاسخ داد.

 دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون ادامه داد: وجود شهرک‌های صنعتی، حوادث جاده‌ای، دشت‌ها و بیابان‌های گسترده، سکونتگاه‌های مردمی و تنوع واحدهای صنفی ضرورت توسعه زیرساخت‌ها و افزایش نیروی انسانی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه گرمای هوا در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور باعث آتش‌سوزی مراتع شده، خاطرنشان کرد: حریق در این شهرستان محتمل بوده و تاکنون چنین سابقه‌ای داشته‌ایم ولی امکانات اطفاء آن وجود ندارد.

ابراهیمی با بیان اینکه در گذشته بالگرد برای خاموش کردن آتش اعزام شده، یادآور شد: برای انجام این عملیات نیازمند زمان بوده و این‌گونه دامنه حریق وسعت بیشتری را در بر می‌گیرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران تیران و کرون، پیش‌بینی باند فرود بالگرد برای حوادث ترافیکی، آتش‌سوزی و کوهستان را ضروری خواند و گفت: در این خصوص جانمایی صورت گرفته، اما اقدام اساسی آن انجام نشده تا اینکه یک ایستگاه مدیریت بحران هوایی در این منطقه پیش‌بینی شود.

ابراهیمی با بیان اینکه دهیاران آموزش‌های اولیه اطفاء حریق و الزامات مدیریت بحران را فرا گرفته‌اند، گفت: این کار برای اقدامات موردی و حوادث کوچک کارساز خواهد بود، اما در شرایط سخت بحرانی نیازمند تیم توانمند و همچنین امکانات مجهز و لازم هستیم.

وی ایجاد شبکه مدیریت بحران در این شهرستان را راهکار اساسی برای مواقع بحرانی اعلام و اظهار کرد: چند نقطه باید مجهز به امکانات شوند تا در شرایط حساس به یکدیگر کمک کنند و این کار با همکاری تیم‌های مدیریت بحران شهرستان‌های مجاور به دلیل مسافت طولانی و کمبود تجهیزات در همان مناطق امکان‌پذیر نیست و باید برای تقویت زیرساخت‌های تیران و کرون مسئولان کشوری حمایت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha