• شنبه / ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052113217
  • خبرنگار : 30147

شهرستان تربت‌جام کمبود ۴۸۰ تخت بیمارستانی دارد

شهرستان تربت‌جام کمبود ۴۸۰ تخت بیمارستانی دارد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام از کمبود ۴۸۰ تخت بیمارستانی در این شهرستان خبر داد.

محمد محمدی شنبه ۲۱ مردادماه در نشست خبری خود با خبرنگاران از افتتاح دو پروژه عمرانی همزمان با هفته دولت در این شهرستان خبر داد و گفت: همزمان با هفته دولت بخش ام آر ای در بیمارستان سجادیه و مرکز ناباوری سطح ۲ در بیمارستان مهر مادر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به کمبود ۴۸۰ تخت بیمارستانی در این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر بیمارستان سجادیه تربت‌جام با ۱۶۰ تخت بیمارستانی به بیماران ۴ شهرستان تربت‌جام، باخرز، تایباد و صالح‌آباد خدمات‌دهی می‌کند.

مدیر دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت در حال رشد شهرستان باید در سال ۱۴۰۷ این تعداد تخت بیمارستانی به ۷۰۰ تخت افزایش یابد.

وی همچنین افزود: با پیگیری‌های انجام گرفته مجوز احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی از وزارت بهداشت و درمان اخذ و در آینده‌ای نزدیک عملیات ساخت آغاز خواهد شد.

محمدی افزود: علاوه بر احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در شهرستان نیز دارالشفای آستان قدس رضوی با مساحتی بالغ‌بر ۲۵۰۰ مترمربع نیز به‌ زودی افتتاح خواهد شد، این دارالشفا می‌تواند نقش تأثیرگذاری بر ارائه خدمات درمانی داشته باشد.

وی در ادامه گفت: تمامی تلاش دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام نیز جبران کاهش عقب‌ماندگی بهداشتی و درمانی در منطقه است، همچنین اعتباربخشی برای دو بیمارستان سجادیه و مهر مادر این شهرستان در سال جاری قطعاً می‌تواند در روند درمانی منطقه تأثیرگذار باشد.

مدیر دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام اظهار کرد: تا پایان امسال تمامی کارکنان و کادر درمان مجهز به بارکد نظرسنجی خواهند شد و بیماران می‌توانند در این سامانه نسبت به کیفیت خدمات اظهارنظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: پزشکان، پرستاران و کادر بیمارستان مکلف‌اند به صورت اخلاق مدار با مراجعین رفتار کنند ولی متأسفانه برخی مواقع همراهان بیماران مشکلاتی برای بیمارستان ایجاد می‌کنند.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام در این جلسه با اشاره به این‌که رسانه‌ها در حفظ سلامت و افزایش سواد سلامت کمک کننده ما در دانشکده علوم پزشکی هستند، گفت: برای اینکه سواد سلامت در شهرستان افزایش یابد، جامعه به کمک رسانه‌ها نیازمند است.

دکتر منصوره مکارم، همچنین از کاهش ۵۰ درصدی مبتلایان به تب مالت در شهرستان خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha