• یکشنبه / ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402052213938
  • خبرنگار : 50283

از ابتدای امسال تاکنون؛

شهروندان در بندرانزلی بیش از ۱۲ هزار بار با ۱۱۰ تماس گرفتند

شهروندان در بندرانزلی بیش از ۱۲ هزار بار با ۱۱۰ تماس گرفتند

ایسنا/گیلان فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی با اشاره به آمار تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گفت: از ابتدای امسال تاکنون بالغ بر ۱۲۲۰۰ تماس با این مرکز از سوی شهروندان صورت گرفته که ۱۱۵۰۰ مورد منجر به عملیات شده است.

سرهنگ سید مهدی نجفی پور امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان بندر انزلی با تقدیر از فعالیت خبرنگاران و گرامی‌داشت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران قشر فعال، بیدار و مظلوم جامعه هستند و بدون اقدامات رسانه‌ای؛ فعالیت‌های انجام گرفته توسط پلیس و حق مردم را نمی‌توانیم به طور شایسته ادا کنیم.

وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته از ابتدای سالجاری با اشاره به آمار تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گفت: از ابتدای امسال بالغ بر ۱۲۲۰۰ تماس با این مرکز از سوی شهروندان صورت گرفته که ۱۱۵۰۰ مورد منجر به عملیات شده است.

نجفی پور با اشاره به اینکه کمتر از ۵۰۰ مورد از تماس ها ارشاد قضایی و راهنمایی برای تماس با ادارات مربوطه بوده، افزود: این امر نشان دهنده این است که مردم پلیس را امین کار خود دانسته و در مواقع بحرانی اولین مرجعی که تماس می‌گیرند، پلیس است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرانزلی تصریح کرد: نگاه پلیس این است که باید کارها را به صورت محله محور انجام دهیم تا مردم احساس امنیت بیشتری کنند.

نجفی پور تصریح کرد: از جمله این اقدامات جمع آوری فروشندگان مواد مخدر همچنین افرادی که به دنبال ایجاد ناهنجاری و کجروی هستند را می توان نام برد و شهروندان در مواجه با هرگونه ناهنجاری می‌توانند با سامانه ۱۹۷ و ۱۱۰ تماس بگیرند و مراتب امر را اطلاع رسانی کنند و پلیس نیز در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی گفت: در زمینه کشف انواع مواد مخدر بالغ بر ۸۳ کیلوگرم آمار کشفیات بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۳ درصدی را در این حوزه شاهد بودیم.

این مقام انتظامی تاکید کرد: وقتی معتادان و سارقان و در مجموع افراد بزهکار توسط پلیس دستگیر و به زندان می‌روند نباید اجازه دهیم این چرخه پس از آزادی مجرم تکرار شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی با اشاره به اینکه در بحث دستگیری خرده فروشان مواد مخدر افزایش ۶۸ درصدی داشتیم، افزود: در دستگیری معتادین سارق نیز نسبت به سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشتیم.

وی در ادامه با بیان تمام تلاش ما بر این است در حوزه سرقت علاوه بر برخورد قضایی با سارقان، اموال مسروقه را به صاحبان کالا بازگردانیم، افزود: در حوزه کشف سرقت نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش داشتیم.

نجفی پور تصریح کرد: باید سعی کرد سارقان را از چرخه سرقت خارج کنیم و برای این منظور تمام دستگاه‌های ذی‌ربط با همراهی و پیگیری‌های خود نگذاریم تا این چرخه تکرار شود.

فرمانده انتظامی شهرستان بندر انزلی با تاکید بر اینکه بسیاری از سرقت‌ها توسط معتادین و به صورت سرقت‌های خرد و کوچک است، گفت: میزان سرقت خشن در شهرستان بسیار محدود و این آمار نزدیک به صفر است و باید تلاش کنیم معتادین را از چرخه سرقت خارج کنیم.

نجفی پور تاکید کرد: تلاش می‌کنیم تا با جمع آوری این افراد چهره شهر را سالم و ایمن نشان دهیم تا علاوه بر تامین امنیت شهروندان، چهره توریستی شهر نیز مناسب پذیرایی به یادماندنی برای گردشگران باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha