• دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402052314592
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان خبر داد:

آغاز پروژه پنجره واحد مدیریت زمین در لرستان

آغاز پروژه پنجره واحد مدیریت زمین در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان از آغاز پروژه پنجره واحد مدیریت زمین در استان خبر داد.

مجتبی صارمی، ظهر امروز ۲۳ مردادماه در دیدار با فرهاد فرامرزیان رئیس جهاد دانشگاهی لرستان که در محل سالن جلسات این نهاد برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات وسیع  و برنامه‌های کلانی در دست اقدام دارد.

وی اضافه کرد: ضرورت وجود خدمات الکترونیک در زندگی جوامع بشری بر کسی پوشیده نیست و این موضوع در مواقع بحرانی نمود بیشتری پیدا می‌کند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: در شرایط بحرانی کرونا نیاز به ارائه خدمات الکترونیک خیلی احساس می‌شد و اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در مدت سه ماه و نیم، ۲۳۰۰ مدرسه استان را به شبکه ملی اطلاعات متصل کرد و این امر جز با تلاش شبانه روزی تیم‌های فنی اپراتورها میسر نمی‌شد.

صارمی اضافه کرد: اپراتورهای ثابت مثل همراه اول، ایرانسل و های‌وب در حوزه ارتباطات ثابت، تاکنون مخابرات را داشتیم اما با توجه به برنامه‌هایی که وزارت ارتباطات به ما محول کرده و با تلاش پیگیری‌های مستمر، اپراتورآسیاتک را وارد گود کردیم و ارتباطات ثابت را در این زمینه با اجرای پروژه ملی فیبر نوری درب منازل و کسب و کارها که فاز اول آن را در حوزه شهری فعال کردیم در دست اقدام داریم.

وی در خصوص پنجره واحد مدیریت زمین با بیان اینکه عملیات اجرایی این پروژه در لرستان آغاز شده و نقش اداره کل ارتباطات به عنوان راهبر فنی این سامانه خیلی زیاد است، خاطرنشان کرد: از طریق مرکز NIX که در سازمان فناوری اطلاعات داریم تمام دستگاه‌هایی که در زمینه حوزه زمین فعالیت دارند به صورت یک درگاه متمرکز بوده و تمام استعلامات بین دستگاهی انجام و نیاز به مراجعه حضوری حضوری فرد نخواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان با بیان اینکه همچنین استفاده از تصاویر ماهواره‌ای خیام که به صورت آنلاین به سامانه مدیریت زمین متصل است، گفت: تمام تصاویر مورد نیاز در عرصه‌های جنگلی، منابع طبیعی و حاشیه شهرها از طریق ماهواره خیام پایش می‌شود و تغییرات به صورت آنلاین کنترل و هرگونه تغییر در آن سامانه ثبت می‌شود و این امر در برخورد با زمین‌خواران و مفاسدی از این دست تاثیرگذار خواهد بود.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha