• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402052516114
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور:

امیدآفرینی در جامعه ضرورت دارد/ رفع دغدغه‌ها توسعه کیفی را به دنبال دارد

امیدآفرینی در جامعه ضرورت دارد/ رفع دغدغه‌ها توسعه کیفی را به دنبال دارد

ایسنا/لرستان مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با بیان اینکه سستی و تنبلی، بی‌صبری در رابطه با کمبودها، عدم توجه به اولویت‌ها و عدم رعایت قانون، جدایی مسئولین از همدیگر، این‌ موارد در ساختار اداری می‌تواند اثرات بسیار مخربی در توسعه کیفی داشته باشد، یادآور شد: اگر این دغدغه‌ها رفع نشود توسعه کیفی ما اثرگذار نخواهد بود؛ توسعه کیفی ناشی از توسعه کمی است.

محمدرضا صمیمی امروز ۲۵ مردادماه در اولین نشست ملی مشترک که با حضور مدیران دفاتر امور شهری و شورای استانداری‌ها و روسای شوراهای اسلامی استان‌های سراسر کشور در محل سالن‌ آمفی‌ تئاتر اتاق بازرگانی خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: شوراها آمدند تا رفاه مستقیم و بی‌واسطه را برای مردم به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه اگر اقدامات شوراها توسعه کیفی را نداشته باشد و مردم ناراضی باشند، همه اقدامات ما تیز برنده است و این تیزی مردم را اذیت می‌کند، افزود: شایستگی فردی، سازمانی و راهبردی در شوراها مهم است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور گفت: ارتباط شورای عالی با مجموعه وزارت کشور در عالی‌ترین سطح بوده و این تفاهم ۱۰۰ درصدی است و اثر آن باید منجر به توسعه کیفی باشد.

صمیمی در ادامه با بیان اینکه حاکمیت اموری است که منافع آن بی‌دریغ به همه مردم می‌رسد، تاکید کرد: کار حاکمیت ایجاد آسایش و رفاه و حفظ منافع مردم و شهروندان است.

فلسفه وجودی قانون تقسیمات کشوری

وی به فلسفه وجودی قانون تقسیمات کشوری اشاره کرد و با بیان اینکه در قانون تقسیمات از پایین‌ترین فرد در روستاها تا استان را داریم و حاکمیت باید ایجاد آسایش و رفاه بیشتر برای مردم سرزمین را فراهم کند و براساس این قانون، ساختار اداری ما نیز تعریف شده است، تصریح کرد: فلسفه وجودی قانون تقسیمات با نگاه حاکمیت ایجاد آسایش و رفاه است.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با بیان اینکه شوراها منتخب مردم هستند و توقعاتی دارند، اظهار کرد: در قانون شوراها وظایفی پیش‌بینی شده و وظیفه‌ای که باید به درستی و دقت انجام شود.

صمیمی بیان کرد: پیشنهاد کاری ما باید با استفاده از نظرات متخصصین، نخبگان باشد و در انتخاب مدیران، تخصص، تجربه، مهارت، دانایی، زیرکی و آگاهی مدنظر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه از کارشناس تا بالاترین سطح با روش‌هایی در ساختار اداری کار می‌کنند، افزود: عده‌ای با اعتقادات و شناخت خود و برخی به خاطر حرص و طمع کار می‌کنند؛ افرادی به خاطر جو حاکم و بخاطر اینکه از گردونه خارج نشوند یک سری اقدامات انجام می‌دهند و گروهی هم بغض و کینه دارند و با فرصت‌طلبی له و یا علیه دیگران در ساختار اداری فعالیت می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای اسلامی شهر و روستای وزارت کشور با بیان اینکه سستی و تنبلی، بی‌صبری در رابطه با کمبودها، عدم توجه به اولویت‌ها و عدم رعایت قانون، جدایی مسئولین از همدیگر و ... در ساختار اداری می‌تواند اثرات بسیار مخربی در توسعه کیفی داشته باشد، یادآور شد: اگر این دغدغه‌ها رفع نشود توسعه کیفی ما اثرگذار نخواهد بود؛ توسعه کیفی ناشی از توسعه کمی است.

صمیمی اضافه کرد: به دنبال امیدآفرینی در جامعه هستیم و این دغدغه‌ها، امیدها را می‌گیرد؛ اگر قرار است مدیر خوبی باشیم باید این دغدغه‌ها را در جامعه بگیریم.

باید مدیریت را از حالت تک بعدی خارج و به مردم واگذار کنیم

در ادامه این جلسه معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: اهمیت شوراها برکسی پوشیده نیست به طوریکه ۹ بند قانون اساسی به این موضوع پرداخته است.

وی بر ارائه آموزش‌ها برای توانمندسازی و تقویت اعضای شورا تاکید کرد و افزود: آموزش‌های مناسب و راهبردی برای تقویت نیروی انسانی ضروری است و باید مدیریت را حالت تک بعدی خارج و به مردم واگذار کنیم.

احمدرضا دالوند بر وجود همدلی و وفاق بین اعضای شوراها تاکید کرد و با بیان اینکه هرجا هماهنگی وجود داشته باشد موفقیت و دستارودهای خوبی به دنبال خواهد داشت، بیان کرد: هرجا این هماهنگی نباشد آسیب آن متوجه مردم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha