• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402052516171
  • خبرنگار : 50225

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خبر داد

حضور ۱۰۰۰ امدادگر خوزستانی در طرح امداد و نجات اربعین

حضور ۱۰۰۰ امدادگر خوزستانی در طرح امداد و نجات اربعین

ایسنا/خوزستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی(ع)، از حضور یک هزار امدادگر، نجاتگر، پرسنل و داوطلب عضو جوان خوزستانی در این طرح خبر داد.

وحید شعبانی در آیین آغاز اجرای طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی(ع) که امروز (۲۵ مردادماه) در  تالار مهتاب اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خوزستان مفتخر است که جزو دستگاه‌های ارائه دهنده خدمت در مراسم مهم اربعین حسینی(ع) است. از ماه‌ها پیش آسیب‌شناسی برنامه‌های سال گذشته انجام شد و با توجه به گرمای هوا و تغییر فرآیند امدادرسانی، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا امسال بهتر از سال گذشته خدمات ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: جمعیت هلال احمر خوزستان با یک هزار امدادگر، نجاتگر، پرسنل و داوطلب عضو جوان و بیش از ۱۰۰ خودروی امدادی و آمبولانس در ۲۲ پایگاه امداد و نجات، ۱۵ پست موقت امداد و نجات، دو قرارگاه عملیاتی و پشتیبانی در پایانه‌های مرزهای شلمچه و چذابه و دو پایگاه درمانی بعد از دو مرز چذابه و شلمچه خدمات‌رسانی را انجام می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: امسال خدمات در چهار محور امداد و نجات، آموزش همگانی و پژوهش، حوزه بهداشت و درمان و خدمات بشردوستانه و داوطلبانه انجام می‌شود.

شعبانی بیان کرد: در حوزه فرهنگی نیز فعالیت‌های خوبی انجام می‌شود و حضور رابطان فرهنگی و ائمه جماعت در مواکب، پست‌ها و پایگاه‌ها به منظور حاکم شدن فضای معنوی اربعین از این فعالیت‌ها است.

وی گفت: با تمام توان آماده‌ایم که در خدمت زائران باشیم و همکاران ما در پایگاه‌ها و پست‌ها زحمت زیادی می‌کشند و با سختی‌ها و مشقت‌های زیاد خدمت می‌کنند این در حالی است که کمترین‌ها را در اختیار آن‌ها می‌گذاریم. یکی از دغدغه‌ها این است که همکاران ما از زیارت در ایام اربعین حسینی(ع) محروم هستند و امیدواریم بتوانند در این مسیر پر افتخار خدمت‌رسانی کنند.

امیرعباس نجفی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان نیز در این مراسم گفت: جمعیت هلال احمر خوزستان در سال گذشته یک هزار و ۲۰۲ مورد عملیات امدادی انجام داده است که انجام این عملیات‌ها به همت تک تک نیروها است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: حادثه متروپل و حادثه مانسون، حوادث بزرگی بودند که در سال گذشته پوشش داده شدند. در حادثه متروپل امدادرسانی گسترده‌ای انجام شد که با این خدمات، جمعیت هلال احمر خوزستان برگ زرینی بر عملکرد خود در استان ثبت کرد.

نجفی ادامه داد: در پدیده مانسون نیز طوفان سنگینی رخ داد و خساراتی تحمیل کرد و امدادرسانی علاوه بر خوزستان در ارتفاعات بین خوزستان و چهار محال و بختیاری هم انجام شد. در اربعین حسینی(ع) نیز خدمات زیادی ارائه شد و در مراسم سال گذشته در دو مرز چذابه و شلمچه، ۱۹۸ بیمار جابه‌جا شدند.

وی با بیان اینکه در امدادرسانی به آسیب دیدگان مرزبندی نداریم، گفت: در برف و کولاک زمستان سال گذشته که شمال استان خوزستان را درگیر کرده بود، علاوه بر بالگردهای جمعیت هلال احمر، چهار روز به صورت متوالی با دو فروند بالگرد از هوانیروز هم به مناطق عشایری خوزستان و جنوب چهار محال بختیاری مجاور امدادرسانی و اقلام خوراکی و زیستی توزیع شد و در مجموع به ۵۰۵ خانوار امدادرسانی شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان با اشاره به فرسوده بودن ناوگان‌ حمل و نقل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: با اقدامات انجام شده در این راستا تاکنون ۹۶ دستگاه خودروی امدادی تعمیر و برای خودروها لاستیک خریداری شده و در مجموع ۷ میلیارد تومان برای تعمیر و به روز رسانی این تجهیزات هزینه شده است.

وی با اشاره به طرح ملی امداد و نجات اربعین حسینی (ع) گفت: امسال ۲۲ پایگاه ثابت، ۱۵ پست موقت، دو قرارگاه پشتیبانی، ۱۲۰ دستگاه امدادی، و یک هزار نجاتگر و پرسنل از ۲۷ مردادماه تا ۱۸ شهریورماه به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

وی بیان کرد: تاکنون برای مراسم اربعین حسینی اعتباری به جمعیت هلال احمر استان اختصاص نیافته است اما از محل اعتبارات داخلی هلال استفاده خواهیم کرد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha