• چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۸:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052516304
  • خبرنگار : 50569

گذر گلستان مشهد میزبان نمایشگاه «مسجد شایسته»

گذر گلستان مشهد میزبان نمایشگاه «مسجد شایسته»

ایسنا/خراسان رضوی معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای هفته جهانی مساجد در نظر گرفته‌ایم، برپایی نمایشگاه «مسجد شایسته» است که در محل گذر گلستان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین امامی امروز ۲۵ مردادماه، در نشست خبری برنامه‌‎های روز جهانی مساجد که با حضور اصحاب رسانه در محل دفتر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه «مسجد شایسته» یکی از برنامه‌هایی است که بناست به مناسبت هفته جهانی مسجد، از ۳۰ مردادماه لغایت اول شهریورماه از ساعت ۱۵ الی ۲۳ در محل گذر گلستان برگزار شود.

وی ادامه داد: این نمایشگاه اساساً یک نمایشگاه گفتمانی است، گفتمانی که بناست در این نمایشگاه به همراه ارائه مصادیقی از این گفتمان بیان شود. این گفتمان شامل محورهایی چون بیان هویت و جایگاه مسجد در طول تاریخ اسلام، بازگو کردن کارکرد مسجد نبوی و علوی و نقش مسجد در پیروزی و بعد از انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.

معاون جذب و آموزش مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان افزود: همچنین از دیگر محورها می‌توان به نقش مسجد در جامعه‌پردازی و تحقق تمدن نوین اسلامی و جایگاه مسجد در حکومت امام عصر(عج)، انواع مدیریت در مسجد و جایگاه رسیدگی به امور مساجد، سیاست‌ها و راهبردهای مرکز رسیدگی به امور مساجد و مصادیقی از فعالیت‌های مرکز رسیدگی به امور مساجد مانند مسجد مأمور و تشکل‌هایی که درصدد احیای جایگاه مسجد هستند، اشاره کرد که پایه این نمایشگاه تلقی می‌شوند.

امامی بیان کرد: در این نمایشگاه ۳۵ غرفه برقرار خواهد بود که ۵ غرفه به نقشه جامع رسیدگی به امور مساجد اختصاص پیدا خواهد کرد. همچنین غرفه‌هایی چون آموزش ارکان مساجد، انتشارات مسجدنا، طرح‌های اجرایی مانند هدایت، کوثر و امام سفیر، غرفه مسجد نشان، مسجد آمر و طرح شهید اصلانی در این نمایشگاه برپا خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین غرفه‌های دیگری چون طرح نذر هشتم که هشتم هر ماه در مساجد ۸ زندانی آزاد می‌شوند، طرح مسجد مأمور، طرح هم‌محله امام رضا(ع)، پایگاه مقاومت بسیج، پایگاه قرآنی مساجد، مرکز نیکوکاری، توانمندسازی و کارآفرینی، کانون فرهنگی هنری، شعبه همیار حل اختلاف، قرارگاه پایگاه ازدواج آسان و فرزند بیشتر و مسجدمحوری در مشهد در این نمایشگاه مستقر خواهند شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha