• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402052616568
  • خبرنگار : 50039

فرماندار کلاله عنوان کرد:

اجرای طرح ضربتی آب‌رسانی کلاله

اجرای طرح ضربتی آب‌رسانی کلاله

ایسنا/گلستان فرماندار شهرستان کلاله از اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای عبور از بحران خشکسالی خبر داد و گفت: مردم با صبر و کمک به مدیریت منابع موجود با جلوگیری از هدر رفت آب خادمان خود را همراهی کنند.

فرهاد شیبک صبح امروز پنج شنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۲ در آستانه هفته دولت با حضور در ایسنا با رئیس و معاون جهاد دانشگاهی گلستان، سردبیر و خبرنگاران ایسنا در استان دیدار و اظهار کرد: ظرفیت‌های شهرستان کلاله در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی بی‌شمار است که بعضاً از آنها غافل شده‌ایم.

وی با اشاره به در پیش رو بودن هفته دولت و آماده شدن دستگاه‌های اجرایی برای بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه و یا کلنگ‌زنی پروژه‌های جدید، توضیح داد: گزارش عملکرد یک‌ساله‌ و برنامه افتتاح و کلنگ‌زنی‌های شهرستان در حال جمع‌بندی است که پس از تکمیل و تأیید نهایی در قرارگاه شهید همدانی اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرماندار کلاله، کم آبی و خشکسالی را مهمترین معضل شهرستان دانست و ادامه داد: بخش اعظمی از آب شهرستان از منابع موجود در چاه و چشمه تأمین می‌شود.

وی به طرح آب‌رسانی موجود در شهر کلاله و ۹ مجتمع آبرسانی روستایی موجود در شهرستان اشاره کرد و افزود: از این تعداد فقط در دو مورد تولید و مصرف متعادل بوده و در بقیه با کسری آب مواجه هستیم و در اصل باید بگوییم شهرستان تشنه است.

اجرای طرح ضربتی آب‌رسانی کلاله/ قطعی آب برخی مناطق به ۲۰ ساعت در شبانه‌روز می‌رسد

شیبک، وضعیت شهر کلاله با کاستی آب ۸۰ تا ۹۰ لیتر بر ثانیه را بسیار بحرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: این حجم آب سبب شده روزانه ساعت‌ها قطعی آب داشته باشیم و در برخی مناطق این قطعی تا ۲۰ ساعت در شبانه‌روز هم می‌رسد.

وی عدم اجرای پروژه طرح آب‌رسانی شهر کلاله که در سال ۱۳۹۱ آغاز و باید در افق ۱۴۱۵ منتج به نتیجه می‌شد را بسیار تأسف‌بار عنوان و اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح چشمه «آق سو» به دلیل خشکسالی شدید از دسترس خارج شده و عملاً دسترسی به ۱۰۰ تا ۱۲۰ لیتر در ثانیه آب این چشمه در راستای اجرای طرح مذکور از بین رفته و از طرفی اجرای طرح آب‌رسانی شهرستان در سال ۱۳۹۴ متوقف شده است.

اجرای طرح ضربتی آب‌رسانی کلاله/ قطعی آب برخی مناطق به ۲۰ ساعت در شبانه‌روز می‌رسد

فرماندار کلاله آغاز پیگیری‌های اجرای طرح آب‌رسانی به شهرستان از سال ۱۳۹۹ را نویدبخش اجرای طرح‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای عبور از بحران خشکسالی دانست و تصریح کرد: در همین راستا ۷۵۰ میلیارد ریال اعتبار جذب و هزینه شده تا پروژه آب‌رسانی طی یک سال اخیر از پیشرفت ۳۲ درصد به ۶۵ درصد رسیده و سه چاه تجهیز و اجرای خطوط انتقال انجام شود که همزمان با هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسد.

وی با تأکید بر اینکه افتتاح این پروژه می‌تواند بخشی از مشکل بی‌آبی و قطعی آب منطقه را حل کند، بیان کرد: در طرح کلی و بلندمدت بخش اعظمی از منابع استان با بهره‌برداری از سد نرماب تأمین می‌شود تا مشکل شرق استان به شکل زیربنایی مرتفع شود.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه ما از بابت قطعی‌های پیاپی شرمنده مردم هستیم، افزود: همه تلاش مجموعه استان عبور از بحران خشکسالی بوده که یقیناً مردم با صبر و کمک به مدیریت منابع موجود با جلوگیری از هدر رفت آب و ذخیره‌سازی اصولی ما را همراهی خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha