• پنجشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402052616894
  • خبرنگار : 30147

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی:

مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین امری ضروری است

مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین امری ضروری است

ایسنا/خراسان رضوی  مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی مصون‌سازی زیرساخت‌ها را در برابر تهدیدات نوین امری ضروری دانست.

به گزارش ایسنا، هاشم جنگی پنج‌شنبه شب در جلسه شورای پدافند غیرعامل ‏شهرستان کاشمر که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، ضمن تشریح ساختار سازمانی ‏پدافند غیرعامل در کشور، استان و شهرستان بر لزوم توجه به پدافند غیرعامل و ضرورت توجه ‏به بحران‌های احتمالی و اتخاذ تدابیر پیشگیرانه قبل از بروز هرگونه بحرانی تأکید کرد.‏

‏وی با بیان اینکه رعایت و توجه به موضوع پدافند غیرعامل یک سرمایه‌گذاری است نه هزینه، ‏خاطرنشان کرد: مسئول پدافند غیرعامل در هر دستگاه، مدیر آن مجموعه و دستگاه است، ‏لذا با توجه به اهمیت موضوع انتظار می‌رود مدیران دستگاه‌های اجرایی به موضوعات پدافندی در ‏حوزه کاری خود دقت بیشتری داشته باشند. ‏

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه ضرورت مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین امری ضروری است، افزود: یکی از توصیه‌های کلی و اساسی سازمان پدافند غیرعامل کشور و این اداره کل به دستگاه‌های اجرایی، مصون‌سازی زیرساخت‌ها در برابر تهدیدات نوین است.

وی با اشاره به تهدیدات دشمن در حوزه زیرساخت‌ها و تهدیدات ترکیبی گفت: موضوع ‏آموزش و آگاهی بخشی باید در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد و جزو برنامه سالانه هر دستگاه ‏باشد.

 مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان رضوی یادآور شد؛ در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه‌ها برای استفاده از اساتید دانشگاهی برای ‏آموزش تخصصی منعقد شده است.

وی با تأکید بر اینکه تمامی طرح‌های عمرانی باید دارای پدافند غیرعامل باشد، گفت: تسهیل در مدیریت بحران یکی از اصول ما است.

جنگی اظهار کرد: تمامی نهادهای اجرایی، بخش خصوصی و عموم مردم باید با تهدیدات و اقدامات پدافند غیرعامل آشنا شوند و در همین راستا آموزش‌های لازم و مناسب باید در دستور کار دستگاه‌های اجرایی و دست اندرکار این حوزه قرار بگیرد.

فرماندار شهرستان کاشمر در این جلسه با تأکید بر ضرورت برنامه‌ریزی و آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای مقابله با ‏تهدیدات مختلف در حوزه پدافند غیرعامل گفت: هر دستگاه باید با داشتن برنامه مدون در حوزه ‏کاری خود، از توقف ارائه خدمات حتی برای چند دقیقه‌ای پیشگیری و جلوگیری نماید.‏

حجت‌الله شریعتمداری خاطرنشان کرد: بی‌شک با داشتن برنامه دقیق، در صورت بروز هرگونه چالش و ‏مخاطره، می‌توانیم در اسرع وقت شرایط را به حالت عادی برگردانیم و خدمات به موقع به مردم ‏ارائه شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha