• شنبه / ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402052817571
  • خبرنگار : 50188

آرزوی فرزندآوری یک زوج پس از ۱۰ سال در رفسنجان برآورده شد

آرزوی فرزندآوری یک زوج پس از ۱۰ سال در رفسنجان برآورده شد

ایسنا/کرمان مادری با وجود ابتلا به تالاسمی ماژور و سابقه ناباروری، به کمک متخصصان درمان ناباروری بیمارستان علی‌بن‌ابی‌طالب (علیه السلام) رفسنجان پس از ۱۰ سال اولین فرزند خود را به دنیا آورد.

به گزارش ایسنا، دکترمریم مرتضوی پزشک معالج این زوج امروز ۲۸ مردادماه در تشریح جزئیات خبر اظهار کرد: این زوج که مراحل درمانی خود را درکلینیک درمان ناباروری شهیده زهرا حسن‌رمضانی(از مدافعان سلامت) سپری کرده بودند، پس از ۱۰ سال صاحب اولین فرزند خود شدند.

وی با اشاره به روند درمان این مورد از ناباروری بیان کرد: در این مورد خانمی ۳۰ ساله که ۱۰ سال سابقه نازایی داشت و مبتلا به تالاسمی ماژور بود، مراجعه کرد. این بیمار پس از انجام معاینات و آزمایشات لازم، با نظر پزشک متخصص تحت درمان قرار گرفت و در اولین دوره درمان ناباروری، باردار و صاحب فرزند سالم شد.

این متخصص زنان و زایمان درباره درمان این مورد خاص از ناباروری در رفسنجان گفت: بیماران تالاسمی نیازمند تزریق خون و فرآورده‌های خونی هستند. اما تزریق مکرر خون باعث رسوب آهن در اعضاء حیاتی از جمله قلب، کبد و غده هیپوفیز می‌شود که به تبع آن رسوب آهن در غده هیپوفیز موجب عوارض متعدد از جمله عدم ترشح هورمون‌های جنسی می‌شود که این خود موجب نارسایی ثانویه تخمدان و ناباروری می‌شود. خوشبختانه مراقبت‌های بارداری توسط مادر و همچنین مشاوره‌های تخصصی در مرکز درمان ناباروری به خوبی ارائه شد و نوزاد پسر با وزن ۳ کیلو و ۱۰۰ گرم پس از طی ۳۹ هفته دوران جنینی، سالم به دنیا آمد و مادر به همراه نوزاد با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شدند.

جنین‌شناس کلینیک درمان ناباروری شهیده زهرا حسن‌رمضانی نیز در تشریح خدمات این کلینیک گفت: در این مرکز خدمات سطح یک و دو درمان ناباروری شامل ویزیت، مشاوره، تشکیل پرونده، تجویز دارو، سونوگرافی، سونوگرافی با تزریق سالین، IUI  و دادن سیکل IVF قابل انجام است.

دکتر محبوبه وطن‌پرست افزود: خدمات مرکز درمان ناباروری شهیده زهرا حسن رمضانی تحت نظر فلوشیپ ناباروری و IVF و دو متخصص جنین‌شناسی و بیولوژی تولید مثل انجام می‌شود. از ابتدای راه‌اندازی این کلینیک تا کنون تعداد ۲۲۰ بیمار نابارور در این مرکز تشکیل پرونده داده و تحت درمان هستند.

وی درباره هزینه‌های خدمات ناباروری در این کلینیک گفت: تمام مراجعان می‌توانند خدمات درمان ناباروری را با بالاترین کیفیت و با تعرفه دولتی و تحت پوشش بیمه‌ها دریافت نمایند و زوج‌های نابارور جهت دریافت مشاوره هر هفته به این مرکز که در بیمارستان علی‌ابن‌ابی‌طالب(علیه السلام) واقع شده‌، مراجعه کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha