• یکشنبه / ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402052918527

معاون آموزشی دانشگاه شیراز مطرح کرد:

دانشگاه شیراز آماده تعریف رشته مطابق نیاز صنعت است

دانشگاه شیراز آماده تعریف رشته مطابق نیاز صنعت است

ایسنا/فارس معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شیراز اعلام کرد که این دانشگاه آماده تعامل با صنایع برای تعریف رشته‌ها و آموزش نیروی انسانی متخصص، متناسب با نیاز موجود بخش‌های مختلف است.

دکتر مسلم باقری یکشنبه 29 مرداد ضمن بیان اینکه بورس دانشجویی برای نخستین بار در کشور توسط دانشگاه شیراز ایجاد شده است، گفت: هم اکنون بالغ بر 75 دانشجوی مقطع کارشناسی در رشته‌های مختلف بورس مراکز دانش‌بنیان و سازمان انرژی اتمی شده‌اند.

باقری با بیان اینکه تلاش برای اضافه شدن تعداد دانشجویان بورسیه در قالب تعامل با صنایع، ادامه دارد، گفت: تاکنون صنایع بزرگ برای استفاده از این بستر و تامین نیروی انسانی متخصص خود، اقدامی را سامان نداده‌اند.

معاون دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه آمادگی لازم را برای همکاری با صنایع مختلف در زمینه آموزش نیروی انسانی متخصص و پذیرش بورس دانشجویی، دارد.

او توضیح داد: صنایع در صورت تمایل می‌توانند دانشجویان پذیرش شده در کنکور را بورسیه کرده و حتی تا 40 واحد درسی نیز برای این دانشجویان تعریف کنند.

باقری همچنین گفت: جذب عضو هیئت علمی در دانشگاه‌ها فرآیند مشخصی دارد و طبق قانون به سه روش امکان‌پذیر است؛ اول فراخوان جذب، دوم طرح شهید شهریاری و بنیاد ملی نخبگان و سوم انتقال از یک دانشگاه به دانشگاهی دیگر.

او ضمن تاکید براینکه وضعیت درآمد اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها خوب نیست و همین امر عاملی مهم در تمایل به مهاجرت این قشر به شمار می‌رود، گفت: سهمیه جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه شیراز سه برابر شده است.

باقری همچنین گفت: متاسفانه در زمینه رتبه پذیرش دانش‌آموزان در استان فارس در رشته‌های با آزمون، مناسب نیست به طوریکه در میان 31 استان کشور، فارس رتبه 21 را دارد.

معاون آموزش دانشگاه شیراز با اشاره به پیگیری‌های انجام شده با هدف ارتقاء این وضعیت، گفت: تفاهم‌نامه‌ای با دانشگاه فرهنگیان مبادله کرده‌ایم که طی آن دانشجویان آن دانشگاه 2 سال تحصیل و دروس تخصصی خود را در دانشگاه شیراز طی خواهند کرد.

باقری با بیان اینکه هم‌اکنون 140 نفر از پذیرفته‌شدگان دانشگاه فرهنگیان، در دانشگاه شیراز مشغول تحصیل هستند، گفت: این اقدام هیچ منفعت مالی برای دانشگاه شیراز ندارد و تنها با هدف انجام مسئولیت اجتماعی برنامه‌ریزی و اجرایی شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha