• چهارشنبه / ۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۵۸
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402060100694
  • خبرنگار : 50225

مدیر تهیه و توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد

تامین اسپری‌های تنفسی مورد نیاز برای فصل پاییز در خوزستان

تامین اسپری‌های تنفسی مورد نیاز برای فصل پاییز در خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیر تهیه و توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به در پیش بودن فصل پاییز و احتمال بروز بحران‌های تنفسی در خوزستان گفت: اسپری‌های مورد نیاز با ضرایب سهمیه بالاتر استانی و با افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی ضرایب برای مواجهه با بحران‌های تنفسی در خوزستان تامین شده‌اند.

دکتر سمیرا سعادتی‌فر در نشست خبری که امروز (اول شهریورماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت ذخایر دارویی به ویژه داروهای بیماران دچار مشکلات تنفسی در آستانه فصل پاییز اظهار کرد: از دو ماه پیش جلساتی در مورد بحران‌های تنفسی پاییز و مراسم اربعین حسینی(ع) برگزار شده است. البته شرجی را هم جزو شرایط ایجادکننده بحران‌های تنفسی حساب می‌کنیم و آمادگی‌ها در این زمینه ایجاد شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: با اقدامات انجام شده اسپری‌های مورد نیاز با ضرایب سهمیه بالاتر استانی و با افزایش ۸ تا ۱۰ درصدی ضرایب برای مواجهه با بحران‌های تنفسی در خوزستان تامین شده‌اند.

مدیر تهیه و توزیع داروی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: داروهای مورد نیاز بیماران مشکلات تنفسی به ویژه برای مراکز درمانی اصلی درمان بیماران دچار مشکلات تنفسی، با ذخیره خوبی تامین می‌شود.

سعادتی‌فر گفت: ذخایر دارویی اصلی بیماران دچار مشکلات تنفسی در بیمارستان‌ها و نزدیک‌ترین داروخانه‌ها به پزشکان متخصص و فوق تخصص ریه و آسم و آلرژی قرار دارد و اولویت توزیع دارو در این مکان‌ها است.

وی با اشاره به استقبال بیشتر از برخی داروهای تنفسی خارجی بیان کرد: برخی اوقات بیماران به برندهای خاصی اصرار دارند که این مساله مربوط به سیاست‌های واردات و تولیدات است و امیدواریم در این زمینه فرهنگ‌سازی شود. قطعا دارویی که در ایران مجوز تولید را می‌گیرد، کیفیت خوبی دارد و بیمار با عارضه جانبی مواجه نمی‌شود. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha