• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402060201201
  • خبرنگار : 30058

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور:

تکثر احزاب در کشور منجر به راه‌اندازی جبهه‌های سیاسی شده است

تکثر احزاب در کشور منجر به راه‌اندازی جبهه‌های سیاسی شده است

ایسنا/اردبیل مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور گفت: تکثر احزاب در کشور منجر به راه‌ اندازی جبهه ‌های سیاسی شده تا احزاب همسو و هم راستا ائتلاف کرده و در یک جبهه فعالیت کنند.

عبدالله مرادی 2 شهریور در همایش جهاد تبیین در دانشگاه محقق اردبیلی به تشریح وضعیت احزاب سیاسی در کشور پرداخت و گفت: موضوع احزاب سیاسی در قرن 19 و 20 در جهان به وجود آمد که عمده فعالیت آنها نیز مبارزات سیاسی و رقابت‌های ایدئولوژیکی در دولت‌ ها و حکومت‌ ها بود.

وی با بیان اینکه عمده فعالیت احزاب در ابتدای تشکیل، رقابت های ایدئولوژیکی و اندیشه بود، افزود: آنها بر طبق برنامه و راهنمایی که تدوین کرده بودند حرکت می ‌کردند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور به تشریح تاریخچه ایجاد احزاب در کشور پرداخت و گفت: پس از  پیروزی انقلاب اسلامی نیز نیروهای مکتبی و انقلابی و مسلمان احزاب را فرصتی برای فعالیت ‌های سیاسی می‌دانستند؛ بطوریکه شهید بهشتی حزب جمهوری اسلامی را بنا نهاد تا با ارائه ویژگی ‌های تشکیلاتی و رفتاری الگویی جدید برای احزاب ارائه کند.

وی به آسیب ‌شناسی احزاب در 40 سال گذشته پرداخت و اضافه کرد: متأسفانه امروز احزاب کشور تبدیل به محافل سیاسی و حلقه‌ های سیاسی شده اند، درحالیکه جایگاه حزب گفتمان ‌سازی و ایدئولوژیکی بوده و احزاب دارای رفتار اجتماعی هستند تا ارائه‌دهنده الگو برای جامعه در ادامه مسیر باشند.

مدیرکل دفتر امور سیاسی وزارت کشور از راه ‌اندازی جبهه‌ های سیاسی در کشور خبر داد و گفت: تکثر احزاب در کشور منجر به راه‌ اندازی جبهه‌های سیاسی شده تا احزاب همسو و هم راستا ائتلاف کرده و در یک جبهه فعالیت کنند.

وی به نقش احزاب در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: نقش احزاب در انتخابات لیست محور است و لیست احزاب تعیین‌ کننده انتخابات مردمی است؛ بنابراین هرچه کارکرد احزاب تقویت شود لیست‌های اعلامی نیز قدرتمندتر شده و نمایندگان قوی به مجلس شورای اسلامی راه پیدا خواهند کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha