• پنجشنبه / ۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۲:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402060201390
  • منبع : نمایندگی گیلان

استاندار گیلان:

تنظیم بازار برنج در گیلان

تنظیم بازار برنج در گیلان

ایسنا/گیلان استاندار گیلان یادآور شد: بازار برنج در حال تنظیم شدن است و برای چهار ماه(تا پایان آذرماه) واردات برنج ممنوع است و پس از آن نیاز کشور بررسی و در صورت ضرورت به میزان لازم برنج وارد کشور می شود.

اسدالله عباسی امروز در مراسم افتتاح همزمان ۵۳ پروژه آب و فاضلاب استان در منطقه سیاه اسطلخ، با اشاره به گرامیداشت هفته دولت خدمات صادقانه شهیدان رجایی و باهنر افزود: شهیدان رجایی و باهنر نماد مدیریت جهادی بودند و ما باید از آنان در خدمت صادقانه به مردم الگو بگیریم و برای رفع مسائل مردم تلاش کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست، اظهار کرد: از یک سال قبل جلوگیری از ورود آلودگی ها و پساب ها به رودخانه ها را در دستور کار جدی قرار داده ایم؛ ضمن اینکه اهتمام ما برای آبرسانی و استفاده مردم از آب بهداشتی و سالم است.

استاندار گیلان با اشاره به اقدامات دولت در بخش های مختلف از جمله مسکن، عنوان کرد: در مجموع در موضوع نهضت ملی مسکن ۹۰ هزار واحد اعم از شهری و روستایی و بافت فرسوده برای گیلان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۵۰۰ واحد تحویل داده شده است.

وی با اشاره به توجه دولت به وضعیت معیشت و اشتغال مردم بیان کرد: بخشی به عنوان کشاورزان و تولید کنندگان و بخشی به عنوان مصرف کنندگان برنج هستند؛ بنابراین رویکرد دولت باید به گونه ای باشد که نیازهای همه مردم را برآورده کند.

عباسی یادآور شد: بازار برنج در حال تنظیم شدن است و برای چهار ماه(تا پایان آذرماه) واردات برنج ممنوع است و پس از آن نیاز کشور بررسی و در صورت ضرورت به میزان لازم برنج وارد کشور می شود.

وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، اظهار کرد: سال گذشته این میزان ۶ میلیون تن بوده و در بخش های مختلف اقدامات خوبی انجام شده است.

در ادامه، با حضور استاندار گیلان، ۶ پروژه زیربنایی برق با اعتبار ۳۶۱۵ میلیارد ریال در گیلان افتتاح شد.

تنظیم بازار برنج در گیلان

نماینده عالی دولت در استان، با بیان اینکه در هفته دولت ۱۳۶۰ پروژه با اعتبار ۴۰۰۰ میلیارد تومان افتتاح می‌شود، گفت: برخی از پروژه‌ها نیز در ماه‌های آینده مراحل نهایی آن به انجام رسیده و بهره برداری خواهد شد.

وی عنوان کرد: در گذشته انجام پروژه‌های برق توسط متخصصان خارجی انجام می‌شد، اما در حال حاضر پروژه‌های فنی برق با متخصصان داخلی به انجام می‌رسد.

عباسی گفت: گیلان در سال ۱۴۰۰ مشکلاتی در حوزه برق داشت که در ۱۴۰۱ با مدیریت قرارگاه جهادی این مسائل برطرف شد. امسال در بخش مصرف با مدیریتی صحیحی که انجام شد مشکل جدی نداشتیم؛ فقط در قسمتی که مربوط به سرقت کابل ها و... بود، با نوسانات برق مواجه شدیم.

وی تصریح کرد: امروزه زندگی انسان‌ها به تکنولوژی هایی نوین و روز وابسته شده و استفاده از این دستاوردها به بخشی از فرهنگ و پایه ثابت زندگی مردم بدل شده است لذا برای استفاده صحیح و درست از انرژی برق باید فرهنگ سازی مناسب صورت گیرد که در این زمینه اصحاب رسانه می توانند در تنظیم و مدیریت مصرف و میزان تولید فرهنگ سازی کنند.

وی تاکید کرد: با مصرف بیش از اندازه با توجه به ظرفیت موجود، برق منطقه قطع خواهد شد لذا تلاش ما خودکفایی در این زمینه است که با احداث ایستگاه‌هایی که از آنها نام برده شد تلاش‌های موثری در این زمینه انجام شده و امید است تداوم یابد.

استاندار گیلان همچنین یادآور شد: با تدبیر شرکت توزیع برق و همراهی خوب مردم در عملکرد مدیریت بحران پیک سال، گیلان در رتبه دوم بین ۳۹ شرکت توزیع برق کشور قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha