• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402060402363
  • خبرنگار : 50210

۱۰ پروژه بهداشتی، درمانی و اورژانس در اراک افتتاح و کلنگ زنی شد

۱۰ پروژه بهداشتی، درمانی و اورژانس در اراک افتتاح و کلنگ زنی شد

ایسنا/مرکزی رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: همزمان با سومین روز از هفته دولت ۱۰ پروژه در حوزه بهداشت، درمان و اورژانس در شهرستان اراک افتتاح و کلنگ زنی شد.

دکتر علیرضا امانی چهارم شهریورماه، همزمان با سومین روز از هفته دولت ۱۴۰۲، در حاشیه افتتاح و بهره برداری از پروژه های حوزه بهداشت و درمان شهرستان اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز ۱۰ پروژه حوزه بهداشت و درمان و اورژانس شهرستان اراک، افتتاح و کلنگ زنی شد.

وی افزود: در حوزه اورژانس، پایگاه اورژانس معصومیه در جاده کارچان با توجه به اهمیت ورودی شهر اراک از سمت قم، با کمک خیرین در فضایی به وسعت ۱۴۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر دو میلیارد تومان ساخته و افتتاح شد.

امانی با بیان اینکه در بخش درمان، پروژه مرکز درمان سطح دو ناباروری در کلینیک کوثر احداث شده و امروز به بهره برداری رسید، گفت: در راستای اجرای وظایف دانشگاه و اهمیت جوانی جمعیت، این مرکز با صرف اعتبار حدود دو میلیارد تومانی فعال شد، البته در زمینه فعالیت آن مشکلاتی وجود داشت، اما امروز خوشبختانه راه اندازی شد و خانواده ها می توانند از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با اشاره به کلنگ زنی ۶ پروژه در بخش بهداشت، افزود: برای آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها، هم افزایی خوبی بین دستگاه های اجرایی همچون فرمانداری اراک، سازمان برنامه و بودجه استان، شهرداری اراک و دانشگاه علوم پزشکی شکل گرفته و منابع مالی این ۶ پروژه از محل تملک دارایی های سرمایه ای تامین می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در شهرستان اراک بیش از ۳۰ مرکز بهداشت، استیجاری هستند و بخشی از منابع مالی دانشگاه که می تواند صرف امور بهتر و مهمتری شود را به خود اختصاص می دهند و باید تلاش شود که در کمترین زمان این پایگاه های استیجاری در مالکیت دانشگاه قرار گیرد. خوشبختانه امروز عملیات اجرایی ۶ پایگاه آغاز شد و مرکز جامع سلامت اخوت با ۱۰ میلیارد تومان و مرکز جامع سلامت مشهد میقان نیز با ۲۰۰ متر زیربنا با سه میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha