• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402060402577
  • خبرنگار : 50181

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

باید فکری برای ناترازی ۱۵۰۰۰ هزار مگاواتی برق کشور کرد

باید فکری برای ناترازی ۱۵۰۰۰ هزار مگاواتی برق کشور کرد

ایسنا/کرمانشاه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ناترازی ۱۵ هزار مگاواتی برق در کشور، گفت: این امر مشکلات زیادی را برای صنایع ایجاد کرده و باید فکری به حال آن کرد.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا، در آیین افتتاح طرح‌های صنعتی استان کرمانشاه که به مناسبت هفته دولت، امروز (چهارم شهریور) با حضور وزیر صمت برگزار شد، از مشکلات تامین پایدار انرژی صنایع یاد کرد و افزود: در تمام دنیا اگر کمبود برق باشد، بخش صنعت آخرین بخشی است که با محدودیت مواجه می‌شود، اما در کشور ما شرایط برعکس است و برق صنایع قطع می‌شود تا در بخش خانگی مشکلی رخ ندهد، در حالیکه اگر چرخ صنعت نچرخد، کارگرانی که در خانه نشسته‌اند، نمی‌توانند قبوض برق خود را پرداخت کنند.

وی بر لزوم اصلاح این فرآیند تاکید کرد و ادامه داد: از سوی دیگر باید برای ناترازی برق در کشور فکر  اساسی کرد، زیرا تامین انرژی پایدار، ارتباط مستقیمی با رونق تولید دارد.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه سپس به برخی از مشکلات کرمانشاه از جمله بیکاری اشاره کرد و یادآور شد: کرمانشاه سال‌های سال خصوصا در ایام جنگ دین خود را به نظام و کشور ادا کرده و امروز نوبت مسئولین است که فکری به حال این استان کنند.

حسینی‌کیا با انتقاد از اینکه کرمانشاه سال‌ها در صدر جدول بیکاری کشور قرار داشته، افزود: با وجود همه خدماتی که حاکمیت  و نظام داشته، اما جوانان این استان همچنان جویای کار هستند.

وی سال‌های جنگ را یکی از دلایل توسعه نیافتگی و عدم رشد صنعتی کرمانشاه برشمرد و اظهار کرد: در آن سال‌ها استان‌های دیگر با دلارهای هفت تومانی در حال توسعه بودند و ما درگیر جنگ بودیم و حالا نوبت آن رسیده که کرمانشاه از سوی دولت و خصوصا وزارت صمت ویژه دیده شود.

نماینده سنقر و کلیایی خواستار سرمایه‌گذاری شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به وزارت صمت در کرمانشاه شد و عنوان کرد: تقاضا داریم ایدرو در حوزه‌های فولاد، پتروشیمی، خودروسازی و ... در کرمانشاه سرمایه‌گذاری کند.

به گفته حسینی‌کیا، یکی دیگر از ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری کانی‌های فلزی سنقروکلیایی است که می‌تواند ارزش افزوده و صنایع وابسته فراوانی را ایجاد کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha