• شنبه / ۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402060402599
  • خبرنگار : 30147

با حضور استاندار خراسان رضوی

بهره‌برداری از ۶ پروژه پایانه فراوری پسته در خراسان رضوی

بهره‌برداری از ۶ پروژه پایانه فراوری پسته در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان استانی به طور همزمان ۶ پروژه پایانه فراوری پسته در شهرستان‌های مختلف به بهره‌برداری رسید.

مشاور و مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی شنبه ۴ شهریورماه در این مراسم که در خلیل‌آباد برگزار شد، افزود: همزمان با هفته دولت ۶ پروژه پایانه ضبط پسته در شهرستان‌های خلیل‌آباد، بجستان، جوین و گناباد افتتاح می‌شود.

محمد صبور اظهار کرد: برای راه‌اندازی شش پروژه پایانه ضبط پسته در شهرهای خراسان رضوی ۶۵ میلیارد تومان هزینه شده است که ۴۵ میلیارد تومان آن سرمایه ثابت و ۲۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل سرمایه در گردش تأمین شده است.

وی با بیان اینکه امروز سه واحد جدید پایانه ضبط پسته در شهرستان خلیل‌آباد به مجموعه ۱۸ واحد قبلی اضافه شده است، افزود: سه واحد جدیدی که امروز در این شهرستان افتتاح شدند در مجموع ۱۷۰۰ تن به ظرفیت فراوری جدید پسته شهرستان خلیل‌آباد و خراسان رضوی اضافه شد.

بهره‌برداری از ۶ پروژه پایانه فراوری پسته در خراسان رضوی

مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی عنوان کرد: کارخانه پسته پاک‌کنی خلیل‌آباد امروز با حضور جناب استاندار خراسان رضوی به نمایندگی از سایر پروژه‌ها با ظرفیت ۹۰۰ تن ظرفیت فراوری پسته در سال و سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی برای ۱۲ نفر نیز افتتاح شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل‌آباد در این مراسم گفت: بالغ‌بر ۳۲۰۰ هکتار از باغات خلیل‌آباد زیر کشت پسته هستند که با افتتاح این ترمینال ظرفیت میزان پسته فراوری شده شهرستان به ۱۴ هزار هکتار تن در سال افزایش یافت.

محمود شبان افزود: شهرستان خلیل‌آباد در فراوری پسته به یکی از قطب‌های مهم در خراسان رضوی تبدیل شده است، اکنون پسته شهرستان‌های بجستان، گناباد و بخشی از محصول بیرجند نیز در این شهرستان فراوری می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha