• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402060502817
  • خبرنگار : 50300

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پروش استان عنوان کرد

استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از رشته‌های فنی/تکمیل ظرفیت بسیاری از هنرستان‌ها

استقبال دانش‌آموزان خوزستانی از رشته‌های فنی/تکمیل ظرفیت بسیاری از هنرستان‌ها

ایسنا/خوزستان معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پروش خوزستان با اشاره به استقبال دانش‌آموزان از رشته‌های فنی، گفت: هیچ دانش‌آموزی در هیچ‌ منطقه‌ای مشکل ثبت نام ندارد بلکه مساله این است که تقاضا در برخی مناطق بالاتر از ظرفیت است.

امین برملا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تغییراتی که امسال در هدایت تحصیلی اعمال شد، نتایج به صورت کشوری اندکی با تاخیر اعلام و بنابراین ثبت‌نام در مدارس بلافاصله پس از اعلام نتایج نهایی هدایت تحصیلی پایه نهم آغاز شد.

وی افزود: در شاخه نظری ثبت نام در حال انجام است و مشکل خاصی وجود ندارد اما با توجه به سیاست‌های استان خوزستان که مبتنی بر توسعه آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی و هدایت دانش‌آموزان به شاخه فنی حرفه‌ای و کار و دانش است، خوشبختانه در بسیاری از شهرستان‌های استان استقبال خیلی خوبی از این رشته‌ها شده و در بسیاری از مدارس ظرفیت‌ها تکمیل شده است.

برملا عنوان کرد: امسال پیش‌بینی افزایش دانش‌آموزان را در شاخه فنی حرفه‌ای و کار و دانش داشتیم بنابراین ظرفیت‌های زیادی به رشته‌های فنی افزوده شد و تعداد هنرستان‌های استان خوزستان و تعداد کلاس‌ها و تعداد رشته‌ها افزایش یافته‌اند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پروش خوزستان در پاسخ به اینکه دانش‌آموزانی که هنوز ثبت نام نکرده‌اند، چه کنند؟ گفت: با وجود اینکه ظرفیت بیشتر مدارس فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تکمیل شده است، هنوز ظرفیت خالی در برخی مدارس وجود دارد. با توجه به اینکه برای ثبت‌نام در مدارس فنی و حرفه‌ای و کار ودانش برخلاف مدارس نظری، محدودیت جغرافیایی وجود ندارد، بنابراین دانش‌آموزان می‌توانند در هنرستان‌های دیگر ثبت‌نام کنند.

وی تاکید کرد: معیار ثبت‌نام، ثبت در سامانه سیدا است. در بسیاری از موارد دانش‌آموزان ثبت‌نام کرده‌اند اما مدیر مدرسه به دلیل مراجعه دانش‌آموزان برای ثبت‌نام، هنوز موفق به ثبت نهایی در سامانه نشده‌اند، بنابراین نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد ثبت‌نامی‌ها ارائه داد. با این حال در متوسطه دوم بیش از ۷۰ درصد دانش‌آموزان و در متوسطه اول نیز حدود ۹۰ درصد دانش‌آموزان ثبت‌نام شده‌اند.

برملا در خصوص تراکم دانش‌آموزی در برخی مناطق اهواز گفت: در برخی هنرستان‌های خاص مشکل داریم؛ در برخی هنرستان‌های بزرگ اهواز تقاضا بیش از ظرفیت است اما در دیگر هنرستان‌ها ظرفیت وجود دارد با این وجود والدین اصرار به ثبت‌نام در برخی هنرستان‌های خاص دارند. هیچ دانش‌آموزی در هیچ‌ منطقه‌ای مشکل ثبت نام ندارد بلکه مساله این است که تقاضا در برخی مناطق بالاتر از ظرفیت است.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پروش خوزستان یادآور شد: هنرستان‌های دولتی، غیردولتی وابسته و جوار فنی و حرفه‌ای در کل استان خوزستان ۴۵۷ مدرسه هستند و امسال قطعا این تعداد افزایش خواهد یافت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha