• یکشنبه / ۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402060502978
  • خبرنگار : 50310

استاندار خبر داد:

تأمین ۶۰ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در لرستان

تأمین ۶۰ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن در لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: تاکنون ۶۰ درصد زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تأمین شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار داریم بالاتر از سقف موردنیاز زمین تأمین شود.

فرهاد زیویار پنجم شهریور در آیین افتتاح یکصد هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن که به صورت همزمان در سراسر کشور و با حضور رئیس‌جمهور به صورت وبینار برگزار شد، اظهار کرد: کل نیازی که لرستان در زمینه تأمین زمین دارد حدود ۱۶۰۰ هکتار است.

وی افزود: به دلایل مختلف تا اواخر بهار کارنامه خوبی نداشتیم و بعد از آن با هماهنگی معاونت عمرانی و مدیرکل راه و شهرسازی علی‌رغم شرایط متفاوت توپوگرافی لرستان معادل ۱۵ ماه گذشته زمین تأمین شده است.

استاندار ادامه داد: تاکنون ۶۰ درصد زمین مورد نیاز طرح ملی نهضت مسکن تأمین شده و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده انتظار داریم بالاتر از سقف مورد نیاز زمین تأمین شود.

زیویار ادامه داد: طی سه ماهه گذشته ۲۱۱ هکتار به زمین‌های قبلی طرح نهضت ملی مسکن اضافه شده، ۱۴۹ هکتار در حال تهیه طرح بوده و ۴۰۲ هکتار نیز کار الحاق آن انجام شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: با هماهنگی بین دستگاه ذی‌ربط و معاونت عمرانی بخشی از دغدغه زمین حل خواهد شد در زمینه تأمین زمین مذاکراتی با مالکان محلی داریم و شاید پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز ۲۲۷۷ واحد مسکونی شامل ۳۶۰ واحد مسکن مهر ۲۰۴ واحد در خرم‌آباد، ۱۲۶ واحد در بروجرد و ۳۰ واحد در نورآباد است، ۶۰ واحد بازآفرینی و ۱۷۱۰ مسکن روستایی و ۱۴۷ واحد خودمالکی افتتاح کردیم.

مدیر ارشد لرستان بیان کرد: بحث نهضت ملی مسکن در لرستان سرعت خوبی پیدا کرده است.

زیویار تصریح کرد: بحث جوانی جمعیت ۳۰۰ هکتار زمین نیاز دارد که برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام شده است و دغدغه‌ اصلی ماست که بالاتر از نیاز استان کار کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: همکاری بانک‌های استان در زمینه نهضت ملی مسکن ۷۹ درصد بوده است و جز استان‌های با رتبه بالا در سطح کشور هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha