• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402060603830
  • خبرنگار : 50214

استاندار یزد:

رشد کاریکاتوری دانشگاه‌ها به دلیل نبود راهبرد مشخص است/ تولید ارزش از تولید اندیشه شروع می‌شود

رشد کاریکاتوری دانشگاه‌ها به دلیل نبود راهبرد مشخص است/ تولید ارزش از تولید اندیشه شروع می‌شود

ایسنا/یزد استاندار یزد تکمیل زنجیره صنعت فناور، دانش بنیانها و دانشگاه‌های حکمت بنیان را لازمه تغییر ریل گذاری اقتصادی استان به سمت اقتصاد دانش بنیان ذکر کرد و از اهتمام استان براساس سند تحولی یزدنوین به تحقق این مهم خبر داد.

«مهران فاطمی» امروز دوشنبه ششم شهریور ماه در نخستین نشست توسعه و آمایش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان که با حضور وزیر علوم در دانشگاه یزد برگزار شد، با تاکید بر این که بنا به فرمایش امام راحل(ره) دانشگاه‌ها باید نقش تمدن سازی داشته باشند، گفت: در همین راستا محوریت بسیاری از امور را به دانشگاه‌ها داده‌ایم و امیدواریم بتوانیم تمدن سازی دانشگاه‌ها را محقق سازیم.

وی با اشاره به سند آمایش آموزش عالی استان، گفت: متاسفانه امروز شاهد رشد کاریکاتوری دانشگاه‌ها به دلیل نبود راهبردهای مشخص در این حوزه هستیم که آسیب‌های فراوانی را نیز به دنبال داشته است لذا بر اجرای مصوبات و راهبردهای این نشست تاکید داریم.

استاندار با بیان این که تولید ارزش از تولید اندیشه و فکر شروع می‌شود، حلقه‌های بعدی این زنجیره را تولید دانش، فناوری، نوآوری و در نهایت تولید و عرضه به بازار ذکر کرد.

وی افزود: بستر فکر و اندیشه، اندیشکده‌های تولید فکر هستند، بستر دانش فعالیت دانشکده های اندیشه محور و جامعه محور، بستر فناوری، شرکتهای دانش بنیان و بستر تولید نیز فعالیت صنایع فناور محور هستند و معتقدیم قانون جهش تولید باید منجر به شکل‌گیری این زنجیره شود.

فاطمی از اهتمام استان به سه محور اساسی در جهت رسیدن به اقتصاد دانش بنیان خبر داد و با بیان این که یکی از این محورها پرداختن به صنعت نوآور است، گفت: معتقدیم در استان بیشتر کارخانه‌هایی را داریم که مواد اولیه را تحویل گرفته و در انتهای خط تولید، محصولاتی را برای عرضه به بازار تحویل می‌دهند و نتیجه آن وجود ۱۰۰ هزار کارگر یدی و غیربومی در استان است که آسیبهای زیادی را برای استان به دنبال داشته است.

وی شرکت‌های دانش بنیان و نواور را دیگر محور مورد اهتمام استان در ریل‌گذاری جدید توسعه  براساس سند تحولی «یزدنوین» ذکر کرد و افزود: راهکار توسعه این بخش اهتمام به ایجاد شرکتهای خصوصی دانش بنیان است که این مهم می‌تواند منجر به تحقق سیاست مردمی سازی دولت نیز شود.

فاطمی سومین محور در این رابطه را دانشگاه‌های حکمت بنیان خواند و گفت: با شکل گیری این سه ضلع می‌توان جریان دانشگاه تا بازار کار و تولید را سامان بخشید.

استاندار یزد گفت: خوشبختانه در همین راستا و به منظور تقویت زیست بوم علم و فناوری استان، اخیراً شاهد انعقاد تفاهم نامه ۳۱۰۰ میلیارد تومانی استان با وزارت کشور بودیم.

فاطمی در پایان با اشاره به تحقق ایده استانی بورسیه شغلی صنعت و بسط آن به صورت کشوری با حمایت وزارت علوم، از حمایتهای مسئولان کشور از ایده‎ها و ابتکارات استانی قدردانی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha