• دوشنبه / ۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۱
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1402060603910
  • خبرنگار : 71614

اساطیر پاپیه ماشه‌ای به ما نگاه می‌کنند/ نمایش گل‌ها با خطوط در «آن بیکران»

اساطیر پاپیه ماشه‌ای به ما نگاه می‌کنند/ نمایش گل‌ها با خطوط در «آن بیکران»
عکس خبر تزیینی است

نمایشگاه اسطوره‌های فراواقعی «امیر مفتون» با نام «سه مقدس» در گالری شریف تهران افتتاح شد. این آثار که با تکنیک «پاپیه ماشه» خلق شده‌اند در واقع مجسمه‌هایی از اساطیر هستند.

به گزارش ایسنا، نمایشگاه «سه مقدس» مجموعه‌ای از آثار حجمی امیر مفتون هنرمند مجسمه‌ساز، شامل ترکیب اسطوره‌های فراواقعی، سوم شهریور با حضور جمعی از استادان، هنرمندان، مجسمه‌سازان و علاقه‌مندان هنر حجمی در گالری شریف در تهران گشایش یافت.

مجسمه‌های مفتون با تکنیک «پاپیه ماشه» ترکیبی از اساطیر هستند که در ذهن و جان ما حیات دارند، اسطوره‌هایی از داستان‌های کهن و نشانه‌هایی از فرهنگی دیرین. آن‌ها گویی از فاجعه‌های جهان جان سالم به در برده‌اند و اکنون پس از عبور از فاجعـه‌ها ایستاده‌اند و بـه ما می‌نگرند.

نمایشگاه «سه مقدس» تا ١٧ شهریور در گالری شریف واقع در تهران، میدان قدس، خیابان شریعتی، کوچه ماهروزاده، پلاک ۱۱ دایر است.

اساطیر پاپیه ماشه‌ای به ما نگاه می‌کنند/ نمایش گل‌ها با خطوط در «آن بیکران»

«آنِ بیکران» در نگارخانه سهراب
 
فیروزه بختیاری دو سال پس از آخرین نمایشگاه انفرادی‌اش در نگارخانه سهراب، بار دیگر شماری از جدیدترین نقاشی‌های خود را در قالب نمایشگاهی با عنوان «آنِ بیکران» به این نگارخانه می‌برد.

در نمایشگاهی که از روز جمعه ۱۰ شهریور با نمایشگاه گردانی عیسی جباری گشایش می‌یابد، ۱۴ تابلو در ابعاد مختلف از آثار اخیرِ این هنرمندِ نقاش به تماشا گذاشته خواهد شد.
این هنرمند درباره نحوه شکل گیری ایده آثارِ این نمایشگاه و تفاوت آن با نمایشگاه پیشین خود در نگارخانه سهراب گفت: «در این مجموعه من روی عنصر خط کار کرده‌ام و در واقع این آثار، ترکیبی از فرم و خط و فضا هستند. می‌توان گفت این اولین مجموعه‌ای است که من در آن از عنصر خط استفاده کرده‌ام.»
بختیاری درباره سوژه و فضای این آثار نیز افزود: «سوژه اصلی کارهای من طبیعت است و آﻧﭽﻪ ﻣﺮا در ﺳﻮدای ﻧﻘﺎﺷﻰ ﭘﯿﺶ ﻣﻰ‌ﺑَﺮَد، ﺗﻌﻤﻖ در ﺧﺼﻠﺖ‌ﻫﺎی ﭘﺎﯾﺪار ﻃﺒﯿﻌﺖ اﺳﺖ. همه این آثار، گل‌ها هستند و البته عنصر خط نیز به آنها اضافه شده است. این نقاشی‌ها فضایی انتزاعی و اکسپرسیون دارند و من هر آنچه را در رویاهایم هست و در درونم غلیان می‌کند، روی بوم می‌آورم.»
به گفته این هنرمند، اجرای این آثار از آبانِ سال گذشته آغاز شده و تا یک ماه پیش نیز ادامه داشته است.

«آنِ بیکران» را می‌توانید از روز جمعه ۱۰ شهریور به مدت ده روز، در نگارخانه سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ ببینید.

اساطیر پاپیه ماشه‌ای به ما نگاه می‌کنند/ نمایش گل‌ها با خطوط در «آن بیکران»

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha