• پنجشنبه / ۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۵
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402060906046
  • خبرنگار : 50490

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل خبر داد

افتتاح نخستین خانه محیط زیست در تالاب حیدرکلا بابل

افتتاح نخستین خانه محیط زیست در تالاب حیدرکلا بابل

ایسنا/مازندران رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل با اشاره به اینکه این شهرستان تنها شهر کشور است که در داخل شهر تالاب دارد، گفت: نخستین خانه محیط زیست در تالاب حیدرکلا بابل راه اندازی می شود.

حسین حیدرپوردر گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه نخستین وظیفه دهیاری ها طبق بند تبصره یک قانون حفظ محیط زیست است گفت: ۲۰ تا ۵۰ روستا پایلود این طرح در فاز نخست قراردارند.

وی افزود: در این طرح دهیاران هر روستا باید اقدام به ایجاد خانه محیط زیست در داخل دهیاری نمایند که این طرح در ۲۹ دی ماه مصادف با روز هوای پاک در بابل اجرایی می شود.

 رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل تصریح کرد: در فاز بعدی ۶۵۹ دهیاری روستاهای شهرستان بابل به صورت بخش به بخش تحت پوشش این طرح قرارمی گیرند تا کمک کار محیط زیست باشند.

حیدرپور آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی بابل را نگران کننده برشمرد ویادآور شد: وضعیت اسف بار پسآب و شیرابه های زباله بابل از حد تصور گذشته و دیگر از دست مدیران شهرستان کاری ساخته نیست باید مدیران ملی و استانی برای این مشکل چاره اندیشی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برای جذب اعتبار برای حل معظل زباله انجیلسی به صندوق توسعه ملی محیط زیست معرفی کردیم.

حیدرپور گفت: برای حل مشکل زباله نه دستگاه زباله سوز به تنهایی کافیست نه اجرا طرح تفکیک زباله از مبدا بلکه باید یک روش ترکیبی از هردو اجرایی شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بابل همچنین از اتمام اجرای طرح احداث تصفیه خانه سکوی زباله شهرداری بابل با پیگیری محیط زیست خبر داد.

وی از وجود ۲۰۷ آببندان در شهرستان بابل خبر داد و تصریح کرد: بابل تنها شهر کشور است که در داخل شهر تالاب دارد لذا در صدد هستیم بابل را بعنوان سومین شهر تالابی کشور ثبت کنیم که اقدامات اولیه انجام شد امیدواریم درکنوانسیون رامسر امتیازات لازم را کسب کند.

وی نتیجه بی توجهی به هشدارهای زیست محیطی را تحمیل هزینه سنگین به دولت برشمرد و یادآور شد: با وجود هشدارهای جدی محیط زیست به متولیان امردر خصوص روند رو به رشد رویش گیاه سنبل آبی در تالاب شهرستان بابل اما اقدامی در این خصوص صورت نگرفت لذا شاهد تکثیر سریع این مهاجم خطرناک هستیم که برای مهار آن نیازمند اعتبارات میلیاردی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha