• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402061207880
  • خبرنگار : 50294

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان خبر داد:

اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان

اختصاص ۳۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های حوزه آب در کردستان

ایسنا/کردستان مدیرعامل شرکت آبفای کردستان از اختصاص مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به دیواندره، ۵۰ میلیارد تومان برای حفر و تجهیز چند حلقه چاه در استان و ۲۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به روستاهای استان خبر داد.

محمد فرهاد امروز (۱۲شهریور) در جلسەای کە در دفتر وزیر نیرو برگزار شد، اظهار کرد: تصفیه خانه آب دیواندره با اقدامی جهادی و تلاش همه جانبه شرکت آبفا در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه احداث و جمعیت شهر دیواندره و ۷۲ روستای مجتمع اوباتو را تحت پوشش قرار داد.

فرهاد با بیان اینکه این تصفیه خانه بخشی از طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره است افزود: با هدف تقویت آبرسانی به این شهرستان مبلغ یک هزار میلیارد ریال دیگر برای ادامه پروژه آبرسانی به دیواندره تصویب شد.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با اشاره به طرح جهاد آبرسانی با هدف بهره‌مندی روستاهای فاقد آب شرب از آب سالم و بهداشتی به صورت پایدار گفت: در فاز اول این طرح که ۴۱ درصد پیشرفت دارد ۱۶۹ روستای استان با اعتبار ۵۲۸ میلیارد تومان از این نعمت خدادادی بهره‌مند می‌شوند.

فرهاد ادامه داد: علاوه بر این طرح، برای آبرسانی به سایر روستاهای استان نیز ۲ هزار میلیارد ریال دیگر مصوب شده است که امیدواریم پس از جذب و هزینه کرد این اعتبارات در کنار تکمیل پروژه جهاد آبرسانی شاهد رونق اساسی در حوزه آبرسانی به روستاهای استان باشیم.

وی با اشاره به حفاری ۳۳ حلقه و تجهیز ۳۰ حلقه چاه آبرسانی در دولت سیزدهم گفت: برای حفر و تجهیز چندین حلقه چاه در شهرستان های مختلف استان ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز از سوی وزارت نیرو به این منظور اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان تأکید کرد: امیدواریم با جذب این ۳ هزار ۵۰۰ میلیارد ریال شاهد ارتقای کمیت و کیفیت خدمات رسانی در حوزه آب به شهروندان استان باشیم و زمینه رضایت بیش از پیش مردم کردستان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha