• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061208143
  • خبرنگار : 30147

معاون اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی:

پیگیرهای لازم برای پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تربت‌جام انجام نشده است

پیگیرهای لازم برای پروژه‌های نیمه تمام ورزشی تربت‌جام انجام نشده است

ایسنا/خراسان رضوی معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی وضعیت پروژه‌های نیمه تمام شهرستان تربت‌جام را به دلیل عدم رسیدگی و پی‌گیری نامطلوب ارزیابی کرد.

جبار قوچان‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه‌های ورزشی شهرستان تربت‌جام در گفت و گو با ایسنا خاطرنشان کرد: در سفر به این شهرستان از پروژه‌های نیمه تمام ورزشی از جمله سه زمین چمن بازدید شد.

وی با انتقاد از اینکه درگذشته پیگیری‌های لازم برای به سرانجام رساندن این پروژه‌ها و تخصیص اعتبارات مورد نیاز صورت نگرفته است، اظهار کرد: نسبت به پروژه‌های ورزشی تربت‌جام کوتاهی صورت گرفته است.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی وضعیت موجود را اصلاً قابل قبول ندانست و گفت: به زودی مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برای بررسی بیشتر پروژه‌ها به شهرستان تربت‌جام سفر خواهند کرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه جذب اعتبارات فقط وظیفه یک دستگاه، ارگان و نهاد خاصی نیست، عنوان کرد: برای اتمام پروژه‌های نیمه تمام و افزایش سرانه ورزشی در هر شهرستان فقط نباید از اداره‌های ورزش و جوانان انتظار داشت بلکه فرمانداران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی هم باید تلاش‌های خود را در جذب اعتبارات داشته باشند.

قوچان‌نژاد در ادامه به نقش ورزش در شادابی جامعه اشاره کرد و گفت: لازمه نشاط و شادابی در جامعه در گرو احداث امکانات سخت‌افزاری ورزش در شهرستان‌ها و روستاها است.

وی افزود: اگر به دنبال جلوگیری از مهاجرت بی‌رویه نوجوانان و جوانان روستایی به شهرها هستیم باید این فضا را برای آنان فراهم کنیم، قطعاً فراهم کردن امکانات مورد نیاز باعث رشد و توسعه ورزش همگانی و نشاط نوجوانان و جوانان آن منطقه می‌شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی مهم‌ترین ابزار و یکی از وسیله‌های شادابی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی را ورزش دانست و بیان کرد: ورزش یکی از بهترین راهکارها برای نوجوانان و جوانانی است که به دنبال هیجانات و یا تخلیه انرژی خودشان هستند.

وی با اشاره به اینکه ورزش بانوان یکی از دغدغه‌های جدی است، افزود: با توجه به اینکه ۵۰ درصد ورزشکاران خراسان رضوی را بانوان تشکیل می‌دهند باید برای بانوان علاقه‌مند به ورزش در رشته‌های مختلف امکانات نیز فراهم شود.

قوچان نژاد اظهار کرد: برای اینکه بانوان بتوانند بدون دغدغه در رشته‌های مورد علاقه‌شان ورزش کنند، احداث زمین‌های فوتبال و سالن‌های ورزشی از جمله بدن‌سازی، والیبال، بسکتبال و... برای بانوان ضروری است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت اعتبارات گفت: متأسفانه میزان اعتبارات نسبت به پروژه‌های نیمه تمام بسیار اندک و قابل قیاس نیست، اما امیدواریم با پیگیری‌هایی که صورت گرفته حداکثر طی ۲ سال تحول عظیمی در کامل شدن پروژه‌های نیمه تمام ورزشی شاهد باشیم.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: اگرچه پروژه‌های نیمه تمام ورزشی نیازمند اعتبارات بسیاری است اما با پیگیری‌های شخص مدیر کل ورزش و جوانان تحول عظیمی در پروژه‌های نیمه تمام اتفاق خواهد افتاد.

وی در ادامه عنوان کرد: طی دو ماه اخیر اتفاقات خوبی در ورزش استان رخ داد که یکی از آنها تشکیل شورای ورزش استان پس از گذشت حداقل ۱۶ سال بود. همچنین حمایت از قهرمانان ورزشی و رسیدگی به مشکلاتشان از جمله استخدام، پرداخت تسهیلات، ورود به دانشگاه‌ها بدون کنکور و ... از جمله مسائل مطرح شده در این شورا بود که دستورات ویژه‌ای در این خصوص از سوی استاندار صادر شد.

قوچان نژاد همچنین برگزاری جلسه با مجمع نمایندگان خراسان رضوی را از دیگر اتفاقات خوب انجام شده در ورزش خراسان رضوی ذکر کرد و گفت: در این جلسه مشکلات حال حاضر ورزش استان ازجمله تخصیص اعتبار برای ورزشگاه ثامن مشهد و همچنین کمبود نیرو در ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و مرکز استان مطرح شد.

 وی اذعان کرد: امیدواریم موضوع کمبود نیرو که در ادارات ورزش شهرستان‌ها و همچنین مرکز استان محسوس است با پیگیری‌های نمایندگان به سرانجام برسد و در آینده‌ای نه چندان دور کمبود نیرو در ادارات ورزش استان رفع شود.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در ادامه با اعلام اینکه ورزش خراسان رضوی با استانداردها فاصله بسیاری دارد، گفت: سرانه ورزشی با به سرانجام رساندن پروژه‌های نیمه تمام ورزشی افزایش خواهد یافت.

وی با تأکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذار در حوزه ورزش باید تلاش بیشتری شود، افزود: امیدواریم با اقداماتی که در دست انجام است شاهد اتفاقات خوبی به خصوص در مناطق محروم و حاشیه شهرها باشیم.

قوچان نژاد با تأکید بر اینکه ثبات مدیریت به رشد ورزش کمک خواهد کرد، گفت: بدون شک جابجایی‌های سریع به ورزش استان آسیب می‌رساند، امیدوارم این بار با ثبات بیشتری این موضوع دنبال شود و برنامه‌ریزی‌ها، تولید فکر و حرکت‌هایی را که داریم برای ورزش استان رقم می‌زنیم به سرانجام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha