• یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061208205
  • خبرنگار : 50107

مدیر عامل آبفا استان مطرح کرد

برداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از منابع آب زیرزمینی خراسان رضوی

برداشت ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از منابع آب زیرزمینی خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از منابع آب عمدتا زیرزمینی برداشت می‌شود. در روزهای گرم سال با ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم؛ بنابراین مشترکان باید مصرف خود را مدیریت کنند و چنانچه ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند، از بروز بحران آب شرب جلوگیری می‌شود.

حسین امامی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح‌های مقابله با تنش آب شرب در استان اظهار کرد: در حوزه رفع محرومیت از روستاهای خراسان رضوی با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه، کار آبرسانی به ۱۲۱ روستا در استان با جمعیت ۱۰۶ هزار نفر با اعتبار ۵ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از ۱۸ ماه قبل آغاز و تاکنون ۲۵ روستا از آب شرب پایدار برخودار شدند.

وی افزود: در فاز دوم طرح محرومیت‌زدایی قرار است ۷۷۰ روستای دیگر با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد ریال ظرف ۳ سال از آب پایدار برخوردار شوند.

امامی ادامه داد: برای تسریع در اهداف آبرسانی به روستاها استفاده از افراد خیر و نیکوکار نیز به عنوان یک ظرفیت بالقوه در دستور کار قرار گرفته و ۳۸۵ روستا در خراسان رضوی با مشارکت ۴۸۰ میلیارد ریالی افراد خیر آبرسانی شدند.

مدیر عامل آبفا خراسان رضوی گفت: ۱۴ هزار و ۵۰۰ لیتر آب در ثانیه از منابع آب عمدتا زیرزمینی برداشت می‌شود. در روزهای گرم سال با ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب مواجه هستیم؛ بنابراین مشترکان باید مصرف خود را مدیریت کنند و چنانچه ۱۰ درصد مصرف را کاهش دهند، از بروز بحران آب شرب جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایسنا خراسان رضوی در سال آبی گذشته به لحاظ بارش‌ها نسبت به ۵۰ سال اخیر خشکترین سال را تجربه کرد. وضعیت منابع آب شرب در سال آبی جاری به دلیل خشک شدن و یا کاهش آب‌دهی چاه‌ها، قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها به مراتب نگران‌کننده‌تر شده و براساس آمار موجود ۹۷ درصد مساحت استان با پدیده خشکسالی بسیار شدید مواجه است.

میزان بارندگی در خراسان رضوی طی سال آبی جاری ۱۰۹ میلی‌متر بوده که در مقایسه با ۱۹۰ میلی‌متر بارش‌های بلندمدت، کاهش ۴۴ درصدی را نشان می‌دهد که رتبه نخست خشکسالی در کشور را نصیب استان کرده و باعث کاهش منابع آب شرب ۳۶ شهر و ۶۵۰ روستا در استان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha