• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402061308350
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

به بهانه روز تعاون؛

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد خراسان جنوبی چقدر است؟

سهم تعاونی‌ها در اقتصاد خراسان جنوبی چقدر است؟

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار صادرات از تعاونی‌ها مانند سنگ‌های قیمتی، فرش دستباف و زعفران و محصولات کشاورزی به کشورهای خلیج فارس و کشورهای اروپایی انجام شده است.

غلامرضا اشرفی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در استان خراسان جنوبی ۱۸ اتحادیه فعال و یک هزار و ۴۵ تعاونی فعال با ۱۱ هزار و ۷۷۸ فرصت شغلی فعالیت دارند.

وی افزود: ۵۲۱ فرصت شغلی در تعاونی‌ها از ابتدای سال جاری ایجاد شده و در این مدت بالغ بر ۲ هزار و ۷۰۰ نفر آموزش در حوزه‌های کاری داده شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صادرات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار تعاونی‌های استان از ابتدای امسال خبر داد و تصریح کرد: صادرات تعاونی‌ها و نظارت بر نظام مجامع تعاونی‌ها به صورت مستمر انجام می‌شود و در چهار ماهه ابتدای امسال ۱۳ تعاونی تشکیل شد.

وی ادامه داد: از ابتدای سال جاری ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دلار صادرات از تعاونی‌ها مانند سنگ‌های قیمتی، فرش دستباف و زعفران و محصولات کشاورزی به کشورهای خلیج فارس و کشورهای اروپایی انجام شده است.

اشرفی بیان کرد: تسهیلات ۳ هزار میلیارد تومانی به استان‌های کشور اعلام شده که ۵۵ میلیارد تومان سهم خراسان جنوبی است.

 وی با اشاره به درخواست ۱۰ شرکت تعاونی در سامانه جامع و هوشمند بخش تعاون جهت استفاده از تسهیلات ثابت و در گردش( ۴ تعاونی در گردش ۶ تعاونی ثابت)، گفت: از این طرح‌ها ۲ طرح به میزان ۶۰۰ میلیارد ریال در زمینه سرمایه ثابت و یک طرح به میزان ۲۰ میلیارد ریال برای سرمایه در گردش مصوب شد.

اشرفی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۹۸ تعاونی در استان برای ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه رشد ۲۳ درصدی دارد.
 

وی درخصوص برنامه‌های آموزشی برای تعاونی‌های استان، بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعاونی‌ها بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر ساعت آموزش دیده‌اند و توانمندی در حوزه کاری تعاونی‌ها در حال پیگیری است.

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از رشد ۲۴۵ درصد اعتبارات مشاغل خانگی استان در ۲ سال گذشته نسبت به دو سال قبل‌تر خبر داد و گفت: در بهار امسال نیز رتبه دوم کاهش نرخ بیکاری را در استان کسب کردیم و خراسان جنوبی از استان‌های پیشتاز در اشتغالزایی کشور است.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha