• دوشنبه / ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061308847
  • خبرنگار : 50355

کاهش ۶ درصدی مصرف CNG در منطقه خراسان رضوی

کاهش ۶ درصدی مصرف CNG در منطقه خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی رئیس امور CNG منطقه خراسان رضوی از کاهش ۶ درصدی فروش گاز طبیعی فشرده در منطقه خراسان رضوی خبر داد.

محمد حسین مدبر در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: میزان مصرف CNG یا گاز طبیعی فشرده در منطقه خراسان رضوی مانند سایر مناطق کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵ الی ۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: میزان مصرف CNG در پنج ماهه نخست سال جاری در استان ۲۴۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۲۶۰ میلیون مترمکعب، روند کاهشی داشته است.

رئیس امور CNG منطقه خراسان رضوی با بیان اینکه افزایش نرخ تورم و کاهش اختلاف قیمت بین بنزین و گاز از دلایل کاهش مصرف CNG در ماه‌های اخیر بوده، تصریح کرد: با توجه به اینکه اختلاف قیمت بین بنزین و گاز مانند گذشته چشمگیر نیست، رغبت و تمایل مردم به استفاده از این سوخت کمتر شده است.

مدبر با اشاره به اینکه میانگین فروش CNG در جایگاه‌های منطقه خراسان رضوی، روزانه حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار مترمکعب است، عنوان کرد: محدود بودن تولید خودروهای دوگانه‌سوز توسط خودروسازان از دیگر دلایل کاهش مصرف  CNG در پنج ماهه نخست سال جاری، نسبت به مدت مشابه است.

وی در رابطه با تمهیدات و اقدامات لازم برای دهه پایانی صفر به منظور تامین سوخت مورد نیاز خودروهای زائران بیان کرد: معمولا در بحث CNG و تامین آن مشکلی پیش نمی‌آید اما در این زمینه در آمادگی کامل هستیم . تأکید شده تا تمام جایگاه‌های CNG فعال و تمام تجهیزات آماده به کار بمانند و چنانچه تعمیراتی لازم است، هر چه سریعتر انجام شود.

رئیس امور CNG منطقه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بازدید از جایگاه‌ها در حال انجام است تا با ورود زائران مشکلی در سوخت‌رسانی نداشته باشیم؛ همچنین با ارگان‌های مختلف هم مکاتبه شده که سعی کنند جایگاهی را قطع نکنند.

مدبر عنوان کرد: جایگاه‌های CNG تجهیزات تخصصی داشته و با اشکال در یک قطعه، کل جایگاه به صورت موقت غیرفعال می‌شود. بنابراین تلاش می‌شود که جایگاهی در ایام پایانی صفر غیرفعال نشود.

وی با یبان اینکه در منطقه خراسان رضوی ۱۳۷ جایگاه گاز طبیعی فشرده وجود دارد، افزود: در حال حاضر در شهر مشهد حدود ۸۰ جایگاه CNG وجود داشته که از این جایگاه‌ها ۵۸ جایگاه تک‌منظوره و ۲۲ جایگاه دومنظوره هستند و  به جز یک جایگاه که به دلیل استانداردسازی و رفع نواقص غیرفعال بوده و طی  امروز یا فردا این جایگاه نیز فعال خواهد شد، تمامی جایگاه‌ها فعال هستند.

رئیس امور CNG منطقه خراسان رضوی خاطرنشان کرد: از نظر شرکت نفت خراسان رضوی شامل سه منطقه است که شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی شامل  کلانشهر مشهد، تایباد، تربت جام، درگز، سرخس، فریمان، قوچان، چناران، صالح‌آباد و نیشابور است. دو منطقه تربت حیدریه و سبزوار نیز به صورت مجزا اداره می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha