• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402061409534
  • خبرنگار : 50635

معاون سیاسی استانداری هرمزگان:

جهاددانشگاهی به حوزه‌ آب‌شیرین‌کن‌ها به صورت جدی ورود کند

جهاددانشگاهی به حوزه‌ آب‌شیرین‌کن‌ها به صورت جدی ورود کند

ایسنا/هرمزگان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: جهاددانشگاهی هرمزگان به صورت جدی به حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها ورود کند و در بحث نمک‌زدایی نیز با بهره‌گیری از دانش علمی و توانمندی‌هایش نقش مهمی را در استان ایفا کند.

احسان کامرانی در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی استان هرمزگان با تاکید بر نقش جهاددانشگاهی در ترویج روش‌های فناوری و دانش‌بنیان در تولید محصولات کیفی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی باید از ظرفیت‌های خود در این استان برای آموزش و پژوهش‌های کلان بیش از پیش استفاده کند.

وی تصریح کرد: نگاه جهادی جهادگران این نهاد ستودنی است و امروز جامعه برای حمکرانی هرچه بهتر در عرصه‌های دفاع، امنیت و خدمت نیازمند نگاه جهادی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: آنجا که جهاددانشگاهی توانست با نخبگانی‌ چون شهید «کاظمی آشتیانی» علم را به کوشش و جهاد گره بزند، نشان از آن دارد که در مسیر رسالت خود موفق عمل کرده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در بسیاری از مسائل استان هرمزگان به ویژه حوزه‌های علمی توانسته اقدامات درخشانی در از خود برجای بگذارد، تاکید کرد: انتظار داریم جهاددانشگاهی هرمزگان در حوزه آب‌شیرین‌کن‌ها ورود جدی‌تری داشته باشد و در بحث نمک‌زدایی نیز بتواند با دانش علمی و توانمندی‌هایش نقش بهتری ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد دریامحور هرمزگان می‌تواند جایگاه بالاتری داشته باشد، اضافه کرد: تنها ۱۵ تا ۲۰ درصد از ظرفیت دریا در استان هرمزگان و حتی کشور بهره‌برداری می‌شود در حالی که می‌توانیم با استفاده از علم و دانش مانند کشور ایسلند تا ۸۰ درصد بهره را ببریم.

کامرانی با اشاره به ضرورت تشکیل شبکه‌ای از نخبگان در جهاددانشگاهی استان گفت: پیشنهاد من این است که با تشکیل شبکه‌ای از نخبگان استان در جهاددانشگاهی هرمزگان و برگزاری جلسات مستمر پیرامون مسائلی که در استان وجود دارد و فرصت‌هایی که به بهتر شدن شرایط کمک می‌کند، تبادل نظر صورت گیرد و نتیجه‌های کاربردی از آن استخراج شود.

وی فعالیت‌ها و تلاش‌های صورت گرفته در جهاددانشگاهی استان را ستودنی عنوان و بر حمایت جدی از این نهاد علمی انقلابی تاکید و تصریح کرد: مردم امروز منتظر کار جهادی و انقلابی هستند کاری از جنس کارهای جهادی و شبانه‌روزی که در جهاددانشگاهی انجام شده و می‌شود و امیدوارم در این دوره همچون گذشته با تلاش مضاعف در رفع مشکلات و توسعه استان گام بردارید.

جهاد دانشگاهی هرمزگان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ملی چالش‌های استان را برطرف خواهد کرد.

دکتر احمد زاهری نیز با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه بهداشت و درمان، بیان کرد: یکی از نمونه‌های کار موفق در این نهاد پژوهشگاه رویان بود که تحقیق بر روی سلول‌های بنیادی را برای اولین بار آغاز کرد.

وی با اشاره به خدمات زنده‌یاد دکتر کاظمی آشتیانی در کالبد این نهاد، تصریح کرد: ایشان کار بزرگی در عرصه علمی انجام داد و دستاوردهای ایشان بر اساس باورهای دینی و معنویت و به‌کارگیری هم‌زمان علم بود.

رئیس جهاددانشگاهی واحد هرمزگان با اشاره به فعالیت این نهاد در حوزه کشاورزی، علوم انسانی و توسعه شاخص‌های اجتماعی، ادامه داد: جهاددانشگاهی کارهای بر زمین‌مانده را در کشور انجام می‌دهد؛ این نهاد پتانسیل زیادی دارد و کارهای متفاوتی انجام می‌دهد.

وی بابیان اینکه یکی از مراکز مهم نظرسنجی در کشور ایسپای جهاددانشگاهی است که پیش‌بینی واقعی ارائه می‌دهد، یادآور شد: این مرکز در هرمزگان در حوزه ظرفیت‌های استان می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود، همچنین جهاددانشگاهی هرمزگان با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جهاددانشگاهی سراسر کشور می‌تواند بسیاری از مسائل استان را برطرف کند.

در این دیدار موضوعاتی نظیر اقتصاد دریا، تدوین سند توسعه اقتصاد دریایی استان، برگزاری همایش‌های ملی و بین‌المللی توسط جهاددانشگاهی، نقش جهاددانشگاهی در مشارکت حداکثر مردم در انتخابات و ... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha