• سه‌شنبه / ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۰:۳۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402061409690
  • خبرنگار : 50589

رئیس هیات بدنسازی‌وپرورش‌اندام آذربایجان‌شرقی

اختیاری برای نظارت بر باشگاه‌های پرورش اندام نداریم

اختیاری برای نظارت بر باشگاه‌های پرورش اندام نداریم

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام استان می‌گوید این هیات اختیاری در نظارت بر باشگاه‌ها ندارد.

مقصود نبیل‌پور، روز سه‌شنبه ۱۴ شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در طول شش‌ماه که هیات بدنسازی را تحویل گرفتیم، ۱۳ مسابقه برگزاری کرده‌ایم که برابر این تعداد هم اعزام به مسابقات قهرمانی کشور داشته‌ایم. در طول این مدت ۹۲ مدال در رشته‌های مختلف کسب کردیم در حالی که در طول پنج سال گذشته فقط ۸۹ مدال گرفته‌ شده بود.

وی افزود: در طول این مدت، هفت نفر از ورزشکاران استان ملی‌پوش شدند، در شرایطی که در گذشته در بهترین حالت یک نفر در تیم‌ملی داشته‌ایم. در بحث داوری نیز در تمام مسابقات اعزام داور داشته‌ایم.

نبیل‌پور با بیان اینکه در حوزه بانوان در پنج سال گذشته تعداد ۱۴ مدال کسب کرده‌ بودیم، گفت: در شش ماه گذشته در حوزه بانوان ۲۳ مدال کسب کرده‌ایم که یک نفر هم به تیم ملی دعوت شد که البته در لیست نهایی قرار نگرفت.

وی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته مسابقات را در بین شهرستان‌ها تقسیم کرده‌ایم، گفت: در زمان تحویل هیات، ۱۰ هیات بدنسازی در ۱۰ شهرستان فعال بود، ما این هیات‌ها را حفظ کرده و هیات ۹ شهرستان دیگر را هم فعال کردیم و هم‌اکنون دو شهرستان بدون هیات داریم.

وی در خصوص تعداد باشگاه‌های بدنسازی در سطح استان گفت: ۹۴۰ باشگاه مجوزدار در سطح استان و ۴۵۰ باشگاه مجوزدار در تبریز داریم.

نبیل‌پور در رابطه با مشکلات بدنسازی در استان گفت: متاسفانه در جامعه، بدنسازی رشته‌ای مفید برای سلامتی شناخته نشده است در حالی‌ که یکی از علمی‌ترین ورزش‌های حال حاضر جهان به حساب می‌آید. 

رئیس هیات بدنسازی استان در واکنش به پرسشی راجع به حواشی انتخابات این هیات مطرح کرد: در خصوص اختلاف و حواشی بهتر است که ما یک طرفه مساله را مطرح نکنیم و باید رقبای ما هم حضور داشتند و پاسخ می‌دادند. نکته‌ای که ما در ورزش به آن تاکید داریم این است که تا پایان مسابقه خودتان را پیروز ندانید اما این دوستان قبل از اعلام نتایج انتخابات خودشان را برنده می‌دانستند.

وی در خصوص مشکل ویزای بهروز تابانی برای حضور در مسابقات مستر المپیا اظهار کرد: ما ویزای آقای تابانی را به فدراسیون ارسال کرده‌ایم و فدراسیون آن را به وزارت ورزش و امور خارجه فرستاده‌ است تا حل شود که هنوز مرتفع نشده است، اما کوتاهی از طرف فدراسیون صورت نگرفته و اینکه در آخر کشور آمریکا ویزا را صادر بکند یا خیر از دست ما خارج است.

نبیل‌پور با بیان اینکه هیات بدنسازی اختیاری برای نظارت بر قیمت‌ها ندارد، گفت: ما نه اهرمی برای نظارت داریم و نه قانون اختیاری به ما داده است. نظارت فنی بر باشگاه‌ها هم برعهده هیات بدنسازی نیست که هیات‌های بدنسازی کل کشور با این مشکل مواجه هستند.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش‌اندام آذربایجان‌شرقی درباره تعداد ورزشکاران این هیات در سطح استان عنوان کرد: بر اساس بیمه ثبت شده بیش از سه هزار و ۶۰۰ ورزشکار بدنسازی در استان داریم که تقریبا نیمی از این ورزشکاران آقا و نیم دیگر خانم هستند.

وی افزود: هیات بدنسازی و پرورش اندام با کسب بیش از ۸۰۰ امتیاز یکی از برترین هیات استان به حساب می‌آید و در شش ماه دوم سال جاری برای اولین بار دوره مربیگری بین‌المللی را در منطقه آزاد ارس برگزار خواهیم کرد.

نبیل‌پور در خصوص مشکلات حضور بهروز تابانی در آمریکا جهت شرکت در مسابقات مستر المپیا نیز عنوان کرد: تمام اقدامات لازم از طرف وزارت ورزش‌وجوانان و فدارسیون بدنسازی‌وپرورش اندام صورت گرفته است و حضور این ورزشکار در آمریکا بسته به نظر و تصمیم این کشور خواهد بود.

رئیس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان در پایان خاطرنشان کرد: ما تا به امروز ریالی از فدراسیون و اداره کل ورزش‌وجوانان دریافت نکرده‌ایم و در طی شش ماه گذشته ۲۵۷ میلیون تومان برای اعزام ورزشکاران به مسابقات و حمایت از آنها هزینه کرده‌ایم و تلاش می‌کنیم این روند ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha