• چهارشنبه / ۱۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402061509904
  • خبرنگار : 50163

وقتی دلتنگی برای امام حسین (ع) را پایانی نیست

به تو از دور سلام

به تو از دور سلام

ایسنا/زنجان همه ساله جاماندگان از پیاده‌روی اربعین با برگزاری مراسم‌ نمادین پیاده‌روی در نقاط مختلف کشور به امام حسین (ع) از دور سلام کرده و تلاش می‌کنند مرحمی گذارند بر زخم دل‌شان.

چهل روز از عاشورای حسینی و ظلم و مصیبتی که در کربلا بر اهل بیت (ع) رفت، می‌گذرد و عاشقان و شیفتگان آن حضرت به مناسبت اربعین حسینی از جای جای ایران به سوی کربلا می‌شتابند تا در جوار حرم مطهر ایشان عزادار مولای خویش باشند اما وای به حال دل جاماندگانی که هیچ مرحمی را برای التیام زخم دل خود نمی‌یابند و آرزوی چشیدن رایحه حرم مطهر بر دل‌شان مانده است.

همزمان با ایام اربعین حسینی، مسلمانان از نقطه نقطه این کره خاکی خود را به کربلا می‌رسانند تا گرد حسین (ع) و فرزندان بزرگوارشان جمع شده و قدرت و عظمت شیعه را به رخ جهانیان بکشانند؛ قدرتی که همه ساله سبب می‌شود جهانیان انگشت حیرت بر دهان گیرند؛ آری این حسین است که عالم همه دیوانه اوست.

با دیدن تصاویر پیاده‌روی اربعین مشاهده می‌شود که شور حسین (ع)  چه‌ها می‌کند. این پیاده‌روی نشان می‌دهد ما هر که هستیم و هر چه هستیم در یک چیز مشترکیم: بی سر و سامان حسینیم و آرزوی‌مان نیز یکی است و آن هم زائر اربعین حسین (ع) بودن از قضا دردمان هم یکی است و آن هم جاماندن از کاروان روان و در التهاب زینب کبری (س) و سوزمان نیز یکی است و آن هم نداشتن پر پرواز تا حریم حرم سید الشهدا (ع).

آری، هر چند که دست و دیده‌ از زیارت بارگاه ملکوتی‌اش عاجز مانده، اما راه دل باز است و از هر کجای عالم می‌توان با نیت زیارت و برقراری ارتباط معنوی با معصومین (ع)، به آن‌ها سلام کرده و ارتباط قلبی برقرار کرد، همان‌گونه که در زیارت معصوم(ع) می‌خوانیم: اَشْهَدُ اَنَّکَ تَشْهَدُ مَقامیَ اَشْهَدُ اَنَّکَ تَسْمَعُ کَلامِی َاَشْهَدُ اَنَّکَ تَرُّدُ سَلامی...

همه ساله علاوه بر خیل عظیم جمعیت زائرینی که خاک امام حسین (ع) را طوطیای چشم خویش می‌کنند، هستند کسانی که از حضور در این مراسم معنوی جا می‌مانند. عاشقانی که نتوانسته‌اند خود را به کربلا برسانند.

امروز در نقاط مختلف کشور از جمله در اکثر شهرهای استان زنجان عاشقان با برپایی مراسم پیاده‌روی نمادین، ارادت خود را به امام حسین (ع) و یاران باوفایش نشان دادند تا شاید این پیاده‌روی مرحمی باشد بر ضربان قلب‌های دلتنگ و بی‌قراری که گنجشک‌وار از عشق حسین (ع) به سینه می‌کوبد.

در همین راستا مراسم پیاده‌روی نمادین اربعین در زنجان، شهری که به واسطه عزاداری‌های باشکوهش به دیار شور و شعور حسینی و به واسطه مردان و زنان دلاور و باغیرتش به دیار غواصان دریادل در کشور معروف است با حضور پرشور مردم و اقشار مختلف به ویژه نوجوانان دهه نودی و هشتادی از کنار تاج سد گاوازنگ تا گلزار شهدای گمنام گاوازنگ برگزار شد و شوری دیگر آفرید تا همگان بدانند یل تاتار طوفان یاتار یاتماز حسینین پرچمی...

لبیک یا حسین (ع)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha