• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402061610157
  • خبرنگار : 50283

در ۵ ماهه نخست سال جاری؛

۴۹۶ هزار و ۸۶۱ تن صادرات از گمرکات استان گیلان انجام شد

۴۹۶ هزار و ۸۶۱ تن صادرات از گمرکات استان گیلان انجام شد

ایسنا/گیلان ناظر گمرکات گیلان گفت: در ۵ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان به وزن ۴۹۶ هزار و ۸۶۱ تن و به ارزش ۲۸۵ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۵۸ دلار بود.

صادق برزگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در ۵ ماهه نخست سال جاری میزان صادرات قطعی از گمرکات استان گیلان به وزن ۴۹۶ هزار و ۸۶۱ تن و به ارزش ۲۸۵ میلیون و ۷۳۳ هزار و ۲۵۸ دلار بود، اظهار کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی پنج درصد افزایش داشته است.

برزگر تصریح کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان گیلان شامل محصولات نباتی از جمله میوه‌هایی همچون سیب، کیوی، پرتقال، خرما، کشمش، سبزیجات، صیفی‌جات، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن از جمله سیمان، سنگ نمک، سنگ ساختمانی، سرامیک، شیشه، خاک همچنین محصولات شیمیایی پلاستیکی و محصولات صنایع غذایی هستند.

ناظر گمرکات گیلان و مدیرکل گمرک بندرانزلی گفت: صادرات استان عمدتاً به کشور روسیه، آذربایجان، قزاقستان، گرجستان، عراق، اوکراین، هند و بلاروس انجام می‌شود.

برزگر تاکید کرد: طی این مدت میزان واردات قطعی از گمرکات استان گیلان معادل یک میلیون و ۱۲۷۸۹ تن و به ارزش۸۶۲ میلیون و ۶۶۶ هزار و ۲۸ دلار بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۸۴ درصد و از لحاظ ارزش دلاری ۹۲ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: با توجه به آمار ترکیب کالایی در سال جاری عمده واردات از گمرکات گیلان به واردات کالاهای اساسی از جمله غلات، جو، ذرت دامی، گندم، کنجاله همچنین گوشت و روغن اختصاص یافته است.

برزگر گفت: سایر کالاها شامل چوب و تخته، محصولات شیمیایی، کاغذ و مقوا، خمیر چوب و ماشین آلات و لوازم و قطعات آن است که کالاهای وارداتی عمدتاً از کشورهای مبدأ روسیه، قزاقستان، چین، آذربایجان و بلاروس از گمرکات استان گیلان ترخیص و عمده کشورهای طرف معامله کشورهایی از جمله امارات متحده عربی، روسیه، چین، سوئیس، اسپانیا، هلند و ترکیه هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha