• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061610360
  • خبرنگار : 50355

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی پیش‌بینی کرد

افزایش حضور زائران خارجی در دهه پایانی صفر در مشهد

افزایش حضور زائران خارجی در دهه پایانی صفر در مشهد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اعلام اینکه شاهد اتفاقات خوبی در روابط بین‌المللی بوده‌ایم، از پیش‌بینی افزایش  حضور زائران خارجی در دهه آخر صفر در مشهد خبر داد.

حجت‌اسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز ۱۶ شهریورماه، در افتتاحیه طرح ملی همسفران خورشید ۸ که در سالن سردار صلح جمعیت هلال‌احمر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ویژگی جمعیت هلال‌احمر این است که در لحظه‌هایی به داد مردم می‌رسد که لحظه‌های حساس و مواقعی است که فرد نیاز به امداد و دستگیری دارد و وقتی که این خدمت، خدمت به زائر امام‌ رضا( ع ) باشد، به یک خدمت ماندگار و بی‌نظیر تبدیل می‌شود که قطعا  آثار و برکات زیادی به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: مشهد بیش از ۳۰ میلیون زائر در سال دارد به طوری که سال گذشته این آمار بیش از ۳۵ میلیون بود و در ایام نوروز حدود ۱۰ میلیون زائر داشتیم. در دهه پایانی صفر سال گذشته نیز با توجه به اینکه در ایام مهر بود، اما در عین حال بیش از  ۶ میلیون زائر در مشهد حضور داشتند.  

گنابادی‌نژاد ادامه داد: امسال دهه پایانی صفر پس از ۳۰ سال در تعطیلات تابستان واقع شده است. دوره آخر تابستان به خودی خود یک دوره پرجمعیت به لحاظ آمار زائران است و همزمانی این ایام با ایام دهه پایانی صفر مزید بر علت شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه بین‌المللی شاهد اتفاقات خوبی بودیم که شاید در نوع خود بی نظیر یا کم‌نظیر بود گفت: پیش‌بینی می‌کنیم که در این ایام با افزایش آمار زائران خارجی در مشهد روبه‌رو خواهیم بود.

گنابادی‌نژاد خاطرنشان کرد: دولت عراق برای ۵ کشور از جمله افغانستان، پاکستان، یمن، لبنان ویزای رایگان اعلام کرد و متقابلا جمهوری اسلامی ایران نیز برای کشورهای پاکستان، افغانستان و هندوستان اعلام کرد که ما هم ویزای رایگان داریم.

وی گفت: تمام زائرانی که به کشور عراق مشرف شده‌اند، در رفت و برگشت به زیارت امام رضا(ع) نیز می‌آیند. همچنین با توجه به بهبود روابط با کشورهای همسایه، حتما از کشورهای عربی آمار قابل توجهی از زائران خواهیم داشت. 

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در ایام دهه پایانی صفر حدود ۸ میلیون زائر در مشهد داشته باشیم  و این همکاری منسجم تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد.

وی یادآور شد: توفیق خدمت به زائران امام رضا(ع) افتخار بزرگی است که نصیب نیروهای خادم جمعیت هلال‌احمر شده است و  امیدواریم این خدمات ماندگار باشد.

گفتنی است در  طرح ملی امداد و نجات به زائران امام رضا(ع) در دهه پایانی صفر با عنوان «همسفران خورشید ۸»  ۱۵۰۰ امدادگر از ۱۵ استان کشور شامل تهران، خراسان رضوی، جنوبی، شمالی، کرمان، فارس، همدان، زنجان، گلستان، یزد، اردبیل، سیستان و بلوچستان، سمنان، بوشهر و هرمزگان حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha