• پنجشنبه / ۱۶ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۳:۳۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402061610438
  • خبرنگار : 50548

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی خبر داد:

نصب ۸۱ سایت نسل ۵ در شهر مشهد

نصب ۸۱ سایت نسل ۵ در شهر مشهد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۸۱ سایت نسل ۵ در شهر نصب شده که ۵۰ مورد آن از سال گذشته به مشهد اضافه شده و از این میان ۴ سایت به حرم مطهری رضوی سرویس دهی می‌کند. همچنین ۵۱ سایت جدید همراه اول و ۲۴ سایت جدید ایرانسل برای تأمین پایداری شبکه نسبت به سال گذشته به شبکه اضافه شده است.

علی دلگیر امروز ۱۶ شهریور ماه در نشست خبری «قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی» اظهار کرد: افراد معمولاً از خدمات حوزه ارتباطات و فناوری که برای مشترکین چه زائر و چه مجاور انجام می‌شود، توسط اپراتورهای اطلاعاتی شامل مخابرات ایران، همراه اول، ایرانسل، شاتل و شرکت‌های اف سی تی که با پروانه از سازمان تنظیم مقررات انجام می‌دهند و شرکت‌های خدمات‌دهنده به فراخور استفاده‌ای که از شبکه می‌کنند، آشنا هستند، اما پشت سر این‌ها معمولاً دستگاه‌هایی هستند که کمتر دیده می‌شوند، از جمله همکارانی که حفاظت از زیرساخت، تأمین پهنای باند بین‌الملل و جابجایی ترافیک بین استانی را انجام می‌دهند. همچنین همکاران ما که در تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی بحث تعیین تعرفه‌ها، تنظیم نرخ‌ها و نظارت بر این موضوع را انجام می‌دهند، افزون بر آن مجموعه پست و خدمات پستی نیز زیرمجموعه خدمات ارتباطات است.

نصب ۱۴ سایت دائم در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی

وی در خصوص آنچه نسبت به سال گذشته از سوی کمیته ارتباطات و فناوری اطلاعات اضافه شده، بیان کرد: در گذشته فقط پوشش حرم مطهر و صحن و سرای آن با سایت‌هایی انجام می‌شد که خارج از حرم مطهر و در ساختمان‌های مرتفع اطراف نصب شده بود که اغلب پوشش مناسبی برای فضاهای بسته نداشتیم، در سال گذشته ۱۴ سایت دائم در نقاط مختلف حرم مطهر رضوی نصب کردیم، همچنین ۳ سایت سیار به مجموعه سایت‌های خدمات دهنده برای پوشش تلفن همراه و تأمین ترافیک لازم برای ایامی همچون دهه پایانی صفر اضافه شد. تمامی این سایت‌ها به فیبر نوری متصل است تا ما بتوانیم بیشترین خدمات لازم را به مشترکین برسانیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون ۸۱ سایت نسل ۵ در شهر نصب شده که ۵۰ مورد آن از سال گذشته به مشهد اضافه شده و از این میان ۴ سایت به حرم مطهر رضوی سرویس دهی می‌کند. همچنین ۵۱ سایت جدید همراه اول و ۲۴ سایت جدید ایرانسل برای تأمین پایداری شبکه نسبت به سال گذشته به شبکه اضافه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این ایام تمامی پرسنل حالت در آماده باش هستند، افزود: بهینه‌سازی و انجام تست‌های فنی، بهبود نرم افزاری، استقرار تیم‌های فنی بهینه‌سازی و رفع تداخل فرکانسی، همچنین پایش مخابراتی جاده‌ها و مبادی ورودی استان، پایش میدانی وضعیت پوشش و کیفیت شبکه تلفن همراه در صحن‌های حرم مطهر رضوی، گشت ۲۴ ساعته مسیرهای فیبر نوری استان به عنوان شاهرگ ورودی و خروجی اطلاعات در استان، همچنین رصد روزانه میزان ترافیک مصرفی مشترکین تلفن همراه و پایداری شبکه را به مانند سال گذشته و ایام نوروز پیگیری می‌کنیم.

سیدجواد موسوی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در این نشست بیان کرد: دبیرخانه ستاد خدمات سفر در تمام شهرستان‌ها با حضور فرماندار و اعضای کمیته‌ها به ویژه شهرستان‌های مسیر تشکیل جلسه دادند. ۶۸ دستگاه و نهاد عضو، در این جلسات شرکت دارند و ۲۰۴ نفر از از اعضای ستاد مستقر هستند و برخی شهرستان‌ها مانند مشهد ۱۹ جلسه را تشکیل دادند. هر ۱۴ کمیته مستقر در استان هماهنگی و آمادگی لازم برای میزبانی از زائران امام رضا(ع) را دارند.

نصب ۸۱ سایت نسل ۵ در شهر مشهد

پیش‌بینی اسکان امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است

وی با اشاره به رشد ۱۷ درصدی زائران در اولین روز از دهه پایانی صفر بیان کرد: پیش‌بینی اسکان امسال نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد داشته است و سعی کرده‌ایم به تعداد سرویس بهداشتی و بین‌راهی افزوده شود و ۱۴۷۰ چشمه جانمایی شده و تمهیدات آن در مسیریاب نشان را فراهم می‌آوریم. همچنین ۱۶۱ نمازخانه بین‌‎راهی و ۲۶ مسجد را در جاده‌های مواصلاتی در مسیر مشخص کردند.

دبیر ستاد خدمات سفر با بیان اینکه همکاران ما در قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی به صورت ۲۴ ساعته مستقر هستند، گفت: شماره‌های ۳۰۸۰۵۱۲۶۳ و ۳۰۸۰۵۱۲۶۴ و در ستاد مشهد شماره ۳۷۰۴۵ و شماره ۰۹۶۲۱ برای مشکلات جاده‌ای آماده پاسخگویی هستند.

وی در خصوص شفافیت نرخ‌گذاری واحدهای اقامتی اظهار کرد: در حوزه واحدهای اقامتی مطلبی وجود داشت، در سامانه نظارت بر تأسیسات گردشگری کشور (MCTH.IR) اطلاع‌رسانی برای رفع مشکلات صورت می‌گیرد.

موسوی در خصوص تعداد مکان‌های اسکان زائران ادامه داد: تاکنون ۴۱۶۹ نقطه در ظرفیت اسکان، اعلام و برنامه‌ریزی‌ شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha