• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۷:۰۸
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402061810746
  • خبرنگار : 50455

گفت‌وگو با یک بانوی ورزشکار موفق قمی؛

ورزش بانوان استان قم رو به بهبود است

ورزش بانوان استان قم رو به بهبود است

ایسنا/قم یک مربی ووشوکار گفت: بانوان ورزشکار قمی مخصوصا در سطح حرفه‌ای بسیار تلاشگر و بی ادعا هستند، فکر می‌کنم در حال حاضر هم از لحاظ فنی و هم علمی پیشرفت‌های خوبی داشتند و می‌توان گفت ورزش بانوان استان هر روز رو به بهبود است.

ارتقای جایگاه زنان جامعه و ایجاد شرایط لازم برای حضور بانوان طی سال‌های گذشته در عرصه‌های مختلف به خصوص در زمینه‌های هنری، علمی و ورزشی غیرقابل انکار است این در حالی است که دشمنان همواره تلاش کرده چهره‌ ای مخدوش و ناتوان از زن ایرانی به نمایش بگذارند.

بانوان ایران زمین همان بانوانی هستند که از دیرباز با اقتدار و صلابت خود نام آوران این سرزمین متمدن شده اند و در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، هنری به اوج موفقیت و پیروزی رسیده اند.

در همین راستا با یکی از بانوان فعال در رشته ووشو به گفت‌وگو پرداختیم.

- ایسنا: لطفا خودتان را معرفی کنید؟

معصومه شفائی سنا متولد ۱۳۷۸ دانشجوی ارشد حقوق بین الملل هستم؛ حدود ۱۹ سال سابقه ورزشی دارم و حدود پنج سال است که مربیگری را شروع کردم.

- ایسنا: ورزش حرفه‌ای را از چه سالی آغاز کردید؟

از سال ۱۳۸۳ حدود پنج سالگی با رشته ژیمناستیک وارد دنیای ورزش شدم و ژیمناستیک را به صورت حرفه‌ای پیگیری می‌کردم و توانستم به چندین بار مقام قهرمانی استان و کشور دست پیدا کنم. در سال ۱۳۸۶ وارد ورزش ووشو در بخش تالو شدم و همان موقع به تشخیص مربی ووشو استاد منصوریان این ورزش را مصرانه پیگیری کردم و سال ۱۳۸۹ دعوت به اردو تیم ملی در رده سنی نونهالان شدم.

وزرش بانوان استان قم رو به بهبود است

- ایسنا: چرا رشته ووشو را انتخاب کردید؟

ورزش ابتدایی من ژیمناستیک بود و مورد علاقه همیشگی من است، اما سال ۱۳۸۶ در یک همایش ورزشی با ووشو تالو آشنا شدم و از تلفیق زیبای هنرهای رزمی با حرکات آکروبات و هم چنین اجرای آن‌ها با سلاح‌های مختلف مثل شمشیر و نیزه خیلی لذت بردم؛ انگار انتظاراتی که از یک رشته ورزشی در ذهنم داشتم با تالو به حقیقت پیوست از آن همایش زندگی من با ووشو گره خورد و از سال ۱۳۸۶ تا به حال ووشو (تالو) کار می‌کنم و در حال حاضر مربیگری تیم استان قم را عهده دارم.

- ایسنا: چه مدال و مقام هایی در این رشته ورزشی کسب کردید؟

من اولین تالو قمی دعوت شده به اردوی‌های تیم ملی هستم و چهار بار دعوت به اردوهای تیم ملی و عضو ثابت تیم استان را کارنامه خود دارم.

کسب بیش از پنجاه مدال قهرمانی کشور، طلا قهرمانی مسابقات ووشو سنتی، دو دوره قهرمانی مسابقات دانشجویان کشور، بازیکن لیگ برتر ووشو کشور، ۲ طلا قهرمانی مسابقات بین المللی ووشو مجازی مکزیک و ۲ طلا قهرمانی مسابقات بین المللی جام بالکان ترکیه از جمله افتخاراتی است که در این سال‌ها داشتم.

- ایسنا: کیفیت ووشو بانوان در چه حدی است؟

می‌توان گفت ووشو بانوان نسبت به چند سال گذشته دوره درخشانی سپری می‌کند. ووشو ایران در مجموع تالو و ساندا چندین بار قهرمان آسیا و جهان شده این در حالی است که رقیب‌های سر سختی مثل چین و کشورهای آسیای شرقی خودشان را مالک ووشو می‌دانند. ووشو ایران در سطح جهان رقیب قدری برای همه است و جالب که بدانید هیئت ووشو قم جز ۱۰ هیئت برتر کشور است و برای خودش سهم مهمی در قهرمانی دارد.

- ایسنا: ظرفیت استان قم در ووشو بانوان چگونه است؟

استان قم امسال بیشترین ثبت نامی ووشو را در کل کشور داشته و ما نیروهای جوان و نسل آینده ووشو بسیار خوبی خواهیم داشت؛ همچنین از نیروی‌های بسیار خوب و فنی در تیم ووشو استان برخوردار هستیم.

بانوان ووشو کار قمی به عنوان سومی لیگ برتر بانوان کشور رسیدند؛ امسال توانستند در مسابقات انتخابی تیم ملی با اختلاف بسیار کم از رقبا به عنوان چهارمی برسند و  همچنین تیم قم مرداد ماه امسال در مسابقات قهرمانی کشورهای بالکان به میزبانی ترکیه توانست با شش نفر اعزامی پنج طلا، پنج نقره و یک برنز و در مجموع یازده مدال دست پیدا کند.

امیدواریم این نسل خوب و جوان با حمایت مسئولین پایدار بمانند و شاهد دعوت شدن بانوان قمی به اردوهای تیم ملی باشیم.

- ایسنا: ورزش قم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

می‌توان گفت ورزش قم نسبت به چند سال گذشته با تلاش ورزشکاران چه از لحاظ علمی و چه تمرینی وضعیت بهتری داشته و ما شاهد استعدادهای بسیار خوبی در باشگاه‌های ورزشی هستیم که پتانسیل مطلوب آینده ورزش قم را نشان می‌ دهد. امیدواریم با حمایت مسئولین این استعدادها شناخته و پرورش داده شوند و شاهد جایگاه بالای ورزش قم در سطح کشور باشیم.

وزرش بانوان استان قم رو به بهبود است

- ایسنا: زنان ورزشکار قمی با چه مشکلات و چالشی‌های روبه‌رو هستند؟

ورزش بانوان همیشه با محدودیت و چالش‌های زیادی به خصوص از لحاظ امکاناتی مواجه بوده با این حال ما شاهد درخشش بانوان در عرصه‌های بین المللی بودیم و به هر صورت با تمام سختی‌ها و محدودیت‌ها به جایگاه بالا رسیدند؛ این مسئله نشان دهنده پتانسیل بالای ورزش بانوان قم است که به نظرم جا دارد بیشتر به آن پرداخته و ریشه یابی شود.

- ایسنا: آینده ورزش بانوان قم را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بانوان ورزشکار قمی مخصوصا در سطح حرفه‌ای بسیار تلاشگر و بی ادعا هستند فکر می‌کنم در حال حاضر چه از لحاظ فنی و چه علمی پیشرفت‌های خوبی داشتند و می‌توان گفت وزرش بانوان استان هر روز رو به بهبود است.

- ایسنا: مهم‌ترین انتظار شما به عنوان یک بانوی ورزشکار از مسئولین چیست؟

همانطور که گفتم ورزش بانوان از محدودیت‌های بسیاری برخوردار است؛ باید گفت خیلی از ورزشکاران خودکفا هستند ما امیدواریم که مشکلات بانوان ورزشکار در رشته‌های مختلف ریشه یابی و پیگیری شود.

- ایسنا: در پایان از شیرین‌ترین و تلخ ترین خاطره ورزشی خودتان بگویید؟

معمولا شیرین ترین خاطرات ورزشی مختص زمان قهرمانی است؛ اما وقتی در جایگاه مربیگیری قرار دارید  به ثمر نشستن و مدال آوردن هنرجوها از شیرین ترین لحظات است.

تلخ ترین خاطره هم برای زمانی است که بعد از چندین ماه تمرین برای انتخابی ملی دچار آسیب دیدگی شویم؛ به عنوان مثال سال ۱۳۹۶ حدود چهار هفته به مسابقه از ناحیه زانو دچار آسیب شدم و همه زحماتم به هدر رفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۳:۵۷

احسنت به بانوی پرتلاش قمی ،بی شک بهترین و بی‌ریاترین مربی شمایید🌹

avatar
۱۴۰۲-۰۶-۱۸ ۲۳:۵۷

احسنت به بانوی پرتلاش قمی ،بی شک بهترین و بی‌ریاترین مربی شمایید🌹