• شنبه / ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402061811222
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان:

کاشان تا دو سال آینده با مشکل فضای آموزشی مواجه می‌شود

کاشان تا دو سال آینده با مشکل فضای آموزشی مواجه می‌شود

ایسنا/اصفهان معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان گفت: پیش‌بینی می‌کنیم اگر برای توسعه فضای آموزشی دوره متوسطه برنامه‌ریزی نشود، تا دو سال آینده دانش آموزان این دوره برای ادامه تحصیل دچار مشکلات متعددی خواهند شد.

ماشاالله مشکینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بررسی آمار دانش آموزان کاشان نشان از افزایش ورودی‌های دوره‌های متوسطه به خصوص دوره دوم متوسطه است، به‌طوری که در حال حاضر تقریباً ظرفیت پذیرش دبیرستان‌ها کامل شده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت اتباع در منطقه کاشان، تصریح کرد: پذیرش اتباع در مدرسه‌های شهر کاشان به علت کمبود فضای آموزشی با مشکل روبرو شده، بنابراین توسعه فضای آموزشی برای دو سال آینده ضروری است.

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان با اشاره به افزایش هنرجویان هنرستان‌ها، افزود: استقبال دانش آموزان کاشان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار دانش بیشتر از ظرفیت پذیرش هنرستان‌های این شهرستان است زیرا توسعه رشته‌های مهارتی، فرصتی برای جلوگیری از بروز مشکل اشتغال آینده است.

مشکینی گفت: پذیرش هنرجویان در هنرستان‌های کاشان برای سال جاری ۴۱ درصد بود که از میانگین کشوری بیشتر است و بنابر برنامه ششم توسعه باید این رقم به ۵۰ درصد برسد.

وی با اشاره به گزارش پنجمین جلسه شورای آموزش و پرورش کاشان تصریح کرد: ساخت مجموعه هنرستان‌های فنی حرفه‌ای به مساحت ۱۰۰ هزار مترمربع و زیربنای ۸۳ هزار مترمربع با اعتبار ۱۴ هزار میلیارد ریال با مشارکت نیکوکاران به تصویب رسید.  

معاون آموزش متوسطه مدیریت آموزش و پرورش کاشان، افزود: طراحی این مجموعه شامل دپارتمان صنعت، دپارتمان هنر و خلاقیت، دپارتمان برق و رایانه، دپارتمان گردشگری، دپارتمان هنری و دپارتمان توسعه است که دارای سالن ورزش، استخر، کتابخانه مرکزی، نمازخانه و خوابگاه برای هنرجویان غیربومی خواهد بود.

مشکینی اظهار کرد: هنرستان‌های شهرستان کاشان در سال جاری، ۴۵۶۱ نفر از دانش آموزان دوره متوسطه دوم را پذیرش کرد که ۲۶۴۳ نفر در هنرستان‌های پسرانه و بقیه نیز در هنرستان‌های دختران شاغل به تحصیل بودند.

وی گفت: دانش‌آموختگان هنرستان‌ها، نیروی تکنیسین بازار کار هستند و چنانچه صاحبان صنایع برای ساخت هنرستان به یاری آموزش و پرورش بیایند، نوعی سرمایه‌گذاری برای تأمین نیروی کار تخصصی و فنی کشور است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha