• دوشنبه / ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402062012872
  • خبرنگار : 50294

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز

ضرورت استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز

ایسنا/کردستان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان گفت: تولید محتوای جذاب و منطبق بر اصول روانشناختی و تربیتی، جوانان را به خواندن نماز ترغیب و تشویق می‌کند و این موضوع باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

عبدالله رشیدی پور امروز (۲۰ شهریور) در جلسه ستاد اقامه نماز استان که در محل سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با اشاره به ارادت مردم استان نسبت به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: میزبانی مردم کردستان از زوار اربعین به واسطه تردد از مرز باشماق و رضایت زائرین نشانه عمق اعتقادات مردم این منطقه به ابعاد معنوی است.

وی با اشاره به بررسی نماز و آثار و برکات آن در سبک زندگی ایرانی، اسلامی افزود: نماز پایه و اساس دین مبین اسلام است، کسی که نماز می‌خواند در پرداخت زکات و  امر به معروف و نهی از منکر هم مقید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان با اشاره به ارزش و اهمیت نماز در زندگی جوانان گفت: تولید محتوای جذاب، منطبق بر اصول روانشناختی و تربیتی می‌تواند نوجوانان را به خواندن نماز ترغیب و تشویق کند که این موضوع باید مورد توجه متولیان امر و والدین قرار گیرد.

رشیدی پور با تاکید بر اینکه از هرگونه فعالیت برای تولیدات محتوای اثر گذار با موضوع نماز به صورت جدی حمایت می‌کنیم بیان کرد: با توجه به استقبال جوانان و دانش آموزان به استفاده ازفضای مجازی، انتشار این دسته از محتواهای دینی و معنوی در بستر مجازی بسیار اثر گذار است.

وی خواستار توسعه و ترویج با هم‌افزایی و هم پوشانی فعالیت‌ها در حوزه نماز شد و تاکید کرد: هدفمند بودن، توجه به کیفیت و اثربخشی از جمله شاخص‌های مهم در اجرای برنامه‌های دینی در راستای  ترغیب جوانان به اقامه نماز و توجه به ارزش‌ها و معنویات بوده که نیاز جامعه امروز است.

رشیدی پور با اشاره به  جشنواره علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری  نماز "فجر تا فجر"  افزود: این جشنواره اقدامی مهم در استفاده از ابزار هنر برای ترویج فرهنگ نماز و از اقدامات ابتکاری ستاد اقامه نماز است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با بیان اینکه  نماز یکی از واجباتی است که باید در نسل جوان نهادینه شود، یاد آور شد: برگزاری جشنواره نماز در مدارس با همکاری و مشارکت بخشی از دستگاه‌های فرهنگی با بهره‌مندی از صاحبان فکر و اندیشه و هنر، نشان از اعتقادات قلبی ما به انجام فرایض دینی است و کارکردهای آن در ابعاد فردی، اجتماعی، فرهنگی و علمی موثر و محسوس  است.
  
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha