• سه‌شنبه / ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402062113508
  • خبرنگار : 50046

دمای هوای خراسان شمالی در مقایسه با پارسال چقدر گرمتر شد؟

دمای هوای خراسان شمالی در مقایسه با پارسال چقدر گرمتر شد؟

ایسنا/خراسان شمالی رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی گفت: دمای هوای این استان در سال جاری نسبت به سال گذشته گرمتر شده است.

علیرضا گلرخ در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: میانگین دمای هوا در سال جاری ۲۲ درجه سلسیوس بوده که این عدد در سال گذشته ۲۱.۴ درجه سلسیوس اندازه گیری شده است.

وی افزود: میانگین دمای هوا در دوره ۱۰ ساله بلندمدت در این استان ۲۱.۵ درجه سلسیوس بوده است.

گلرخ ادامه داد: دمای هوا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۹ دهم درجه سلسیوس و نسبت به دوره بلند مدت نیز هشت دهم سلسیوس گرمتر شده است.

وی در ارتباط با دمای هوا طی سال زراعی گذشته نیز بیان کرد: دمای هوا در سال زراعی گذشته ۱۴.۵ درجه سلسیوس بوده که این عدد در سال ماقبل تر از آن ۱۳.۴ درجه سلسیوس بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: دما هوا در سال زراعی گذشته ۱.۵ درجه سلسیوس و در مقایسه با دوره آماری بلند مدت نیز ۱.۱ درجه سلسیوس گرمتر شده است.

وی به بارش باران نیز اشاره کرد و ادامه داد: میانگین بارش استان از ابتدای سال جاری تا ۱۷ شهریور ماه ۹۵.۶ میلیمتر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۵.۹ میلیمتر بوده است.

گلرخ با اشاره به این‌که میزان بارش باران در بلند مدت ۹۶.۳ میلیمتر است، بیان کرد: میزان بارش باران در این استان از ابتدای سال جاری تا ۱۷ شهریور ماه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵.۹ درصد افزایش داشته و نسبت به دوره بلند مدت هفت دهم درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: میزان بارش باران در سال زراعی گذشته ۱۹۷.۹ میلیمتر بوده که این میزان نسبت به دوره بلندمدت ۱۹.۹ درصد کاهش بارندگی داشته است.

رئیس گروه تحقیقات و توسعه کاربردهای اداره کل هواشناسی خراسان شمالی تاکید کرد: میزان بارندگی ها در سال زراعی گذشته نسبت به سال ماقبل تر از آن ۱۳.۲ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha