• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402062515341
  • خبرنگار : 50071

رئیس کمیته درمان ستاد دهه پایانی ماه صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

مسمومیت‌های غذایی بیشترین دلیل مراجعه کنندگان به مراکز درمانی

مسمومیت‌های غذایی بیشترین دلیل مراجعه کنندگان به مراکز درمانی

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس کمیته درمان ستاد دهه پایانی ماه صفر این دانشگاه، گفت: بیشترین موارد مراجعه به مراکز درمانی مربوط به مشکلات مسمومیت‌های غذایی است.

دکتر محمد دهقانی‌فیروزآبادی اظهار کرد: ما از قبل از اربعین حسینی جلسات و هماهنگی‌های لازم را برای اجرای هرچه بهتر ماموریت ویژه روزهای دهه پایانی ماه صفر داشتیم.

وی تصریح کرد: ما در این ایام ضمن استفاده و بهره‌مندی از تجربیات سال‌های قبل، به دنبال اجرای هرچه بهتر ماموریت محوله کمیته درمان ستاد دهه پایانی ماه صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستیم.

رئیس کمیته درمان ستاد دهه پایانی ماه صفر دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشترین موارد مراجعه کننده به مطب‌ها، کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها مربوط به مشکلات ایجاد شده با مسمومیت‌های غذایی بوده است، خاطرنشان کرد: از زائران پیاده رضوی می‌خواهیم که قبل از مصرف هر نوع خوردنی و نوشیدنی از سالم بودن و بهداشتی بودن آن اطمینان حاصل کنند تا دچار مشکلات گوارشی و مسمومیت، نشوند.

دهقانی‌فیروزآبادی اضافه کرد: همچنین توصیه می‌کنیم که در طول مسیر پیاده‌روی نکات ایمنی را رعایت کرده و فاصله مناسب با خودروهای عبوری در مسیر شهرها و جاده‌های منتهی به مشهد را حفظ کنند تا خدایی نکرده دچار حادثه و ایجاد مشکلات تروما نشوند.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، وی با ذکر این نکته که ما در این ایام بازدیدهای مستمر را از مراکز سطح ۲ و ۳ (کلینیک‌ها، درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها) داریم، تاکید کرد: ما در این بازدیدها ضمن پیگیری آخرین وضعیت تمامی مجموعه‌های درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی پیگیر تامین نیازهای آنان برای اجرای هرچه بهتر ماموریت ویژه دهه پایانی ماه صفر هستیم.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بزرگترین افتخارمان این است که خدمتگزار زائران و مجاورام امام رضا(ع) در حوزه درمان هستیم، بیان کرد: ما در حوزه تخصصی خودمان به بیماران مراجعه کننده به بیمارستان‌ها خدمات درمانی سرپایی و بستری ارائه می‌دهیم، هرچند که آرزوی قلبی همه خادمان حوزه سلامت، سلامتی کامل مردم و عدم نیاز به دریافت خدمات درمانی سرپایی و بستری است و امیدواریم که هیچکس نیازمند دریافت این خدمات در بیمارستان‌ها نباشد و تمامی مهمانان امام مهربانی‌ها به سلامت به شهرهای خود بازگردند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha