• شنبه / ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402062515405
  • خبرنگار : 50534

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان:

عرضه فرآورده‌های ناسالم خط قرمز دامپزشکی زنجان است

عرضه فرآورده‌های ناسالم خط قرمز دامپزشکی زنجان است

ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: امسال بر ذبح بهداشتی و شرعی بیش از ۲۴ میلیون قطعه طیور و بیش از ۷۳ هزار رآس انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان زنجان نظارت شده است.

 محمدباقر حاج‌کاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: نظارت بر کشتار شرعی و بهداشتی انواع دام و طیور در طول سال در کشتارگاه‌های زنجان انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان افزود: از سال گذشته تاکنون، کارشناسان این اداره‌کل بر ذبح بهداشتی و شرعی بیش از ۲۴ میلیون قطعه طیور و بیش از ۷۳ هزار راس انواع دام سبک و سنگین در کشتارگاه‌های استان زنجان نظارت کردند.

حاج‌کاظمی ادامه داد: هر کدام از کشتارگاه‌های صنعتی دام و طیور استان زنجان حداقل دارای یک دکتر دامپزشک، یک تکنسین دامپزشکی و یک ناظر شرعی از بخش غیردولتی و یک دکتر دامپزشک از بخش دولتی است که به مراحل قبل از کشتار، حین کشتار و بعد از کشتار نظارت ویژه‌ای دارند.

وی با بیان اینکه دامپزشکی استان زنجان هم نظارتی مستقیم بر کشتارها دارد، گفت: به منظور جلوگیری از به خطر افتادن سلامت جامعه از طریق کشتار غیرمجاز دام، بازرسان بهداشتی دامپزشکی استان زنجان به صورت مداوم نسبت به بازرسی از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی فعالیت دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه عرضه فرآورده‌های ناسالم خط قرمز دامپزشکی زنجان است، تشریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه موارد غیربهداشتی و رعایت نکردن موازین و ضوابط بهداشتی، عرضه غیرمجاز فرآورده‌های غیربهداشتی و تخلف در عرضه مواد پروتئینی نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی طبق ضوابط بهداشتی اقدام می‌شود و با هماهنگی‌های انجام شده با مراکز قضایی و تعزیراتی با کسانی که بهداشت عمومی را به خطر بیندازند برابر قانون برخورد خواهد شد.

وی از شهروندان خواست، هنگام خرید گوشت دقت کنند که لاشه دام کشتاری در محل قصابی‌ها دارای مهر بازرسی بهداشتی دامپزشکی و برچسب مشخصات تولید که دارای تاریخ انقضاء، تاریخ تولید، محل تولید و شرایط نگهداری بر روی لاشه است، باشد.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان تاکید کرد: مصرف‌کنندگان هنگام خرید مرغ از مراکز عرضه مجاز نیز باید به مرغ‌های بسته‌بندی شده‌ای که دارای تاریخ تولید و انقضاء هستند، توجه کنند و از خرید هرگونه گوشت مرغ بدون بسته‌بندی خودداری کنند.

حاج‌کاظمی با بیان اینکه دامپزشکی در همه ساعات شبانه‌روز تلاش می‌کند امنیت غذایی را برای مردم تامین کند، خاطرنشان کرد: شهروندان برای حفظ سلامت و بهداشت عمومی در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف بهداشتی فرآورده‌های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و عسل موارد تخلف را با سامانه ۱۵۱۲ در میان گذارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha