• دوشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402062716658
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار مطرح کرد:

لزوم تولید کالاهای صادراتی در سیستان و بلوچستان به منظور افزایش اشتغال و رونق تولید

لزوم تولید کالاهای صادراتی در سیستان و بلوچستان به منظور افزایش اشتغال و رونق تولید

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مرز، مرکز صادرات و واردات است، از همین رو باید برنامه ریزی کنیم کالاهای صادراتی در داخل استان تولید شود تا علاوه بر صادرات، موجب رونق تولید و اشتغال در منطقه شود.

به گزارش ایسنا، محمد کرمی امروز دوشنبه در حاشیه بازدید سرزده از بانک صادرات استان با اشاره به اهمیت بخش اقتصادی در توسعه استان اظهار کرد: استان سیستان و بلوچستان ظرفیت‌های فراوانی دارد که آن را نسبت به سایر استان‌های کشور متمایز کرده و القای لفظ محرومیت در ابعاد مختلف قطعاً تاثیر منفی دارد.

وی بیان کرد: با توجه پتانسیل نیروی جوان و ظرفیت مرزی بی‌نظیری که در استان وجود دارد باید گردش مالی را نیز در سیستان و بلوچستان افزایش داد.

استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر عملکرد صحیح در حوزه تجارت، حفظ بازارهای هدف، اهمیت صادرات پایدار و تربیت نیروهای فعال در عرصه تجارت تصریح کرد: حمل و نقل یک صنعت درآمدزاست، از همین رو برنامه‌ریزی برای ساخت کریدور شمال - جنوب، ترانزیت کالا به کشورهای همسایه و ارتباط با کشورهای آفریقایی، آسیای میانه و ارتباط با شرق و غرب در دستور کار قرار دارد.

کرمی تاکید کرد: هم‌چنین واردات دام و برنج، رونق صنعت دامداری، شیلات، توجه به اقتصاد دریا پایه، فعالیت کارگاه‌های عمرانی در عرصه انتقال آب، جاده سازی، معادن و راه‌اندازی شهرک‌های صنعتی عامل گردش مالی در استان هستند.

وی در این جلسه به اهمیت موضوع بانکداری اسلامی اشاره و بر برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از منابع مردمی، پرداخت وام‌ها و تسهیلات بانکی، جذب سرمایه و تاثیر برخورد با ارباب رجوع در بهبود عملکرد بانک‌ها تاکید کرد.

استاندار تصریح کرد: توجه به منافع مراجعه کنندگان و بانک، ارتباطات بین بانکی، ارتباط با مردم، جزیره‌ای عمل نکردن، توجه به پرداخت تسهیلات مسکن و در نتیجه رونق اشتغال، ارتباط مجموعه با جامعه و دستگاه‌های اجرایی و برگزاری جلسات هم‌اندیشی نیز باعث رشد مجموعه می‌شود.

کرمی تاکید کرد: اقتصاد کشورهای همسایه علاوه بر کاهش مهاجرت تاثیر بسزای در رونق اقتصادی کشور ما دارد.

وی بیان کرد: ارتباط بانک‌ها با کشورهای همسایه و ایجاد سازوکارهای لازم برای حضور بانک‌های اسلامی در کشورهای مسلمان و تعریف حوزه‌های مشترک در عرصه‌های مختلف نیز بسیار حائز اهمیت است.

استاندار با تاکید بر اینکه مدیر باید نوآوری و خلاقیت در کار داشته باشد، تصریح کرد: کاهش بروکراسی اداری، پرداخت وام‌ها به موقع و توجه به وقت مردم، بررسی دستورالعمل‌ها و رفع اشکلات ابلاغی برای حل مسائل مردم نیز باید مورد توجه قرار باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha