• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402062918272
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

تبدیل حیاط مدارس به پارکینگ در ازای نظافت آنها توسط شهرداری

تبدیل حیاط مدارس به پارکینگ در ازای نظافت آنها توسط شهرداری

ایسنا/اصفهان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اعلام اینکه در مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس در ساعات پیک ترافیک، تردد در معابر و خیابان‌ها کنترل خواهیم کرد، گفت: قرار است از ظرفیت حیاط مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش آموزان استفاده شود و در این راستا شهرداری مدارسی که حیاط خود را برای این امر اختصاص می‌دهند، در نظافت و ایجاد پارکینگ‌های امن یاری می‌کند.

حسین حق شناس در رابطه با فعالیت‌های ستاد مهر شهرداری اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین اهداف ستاد مهر شهرداری اصفهان افزایش ایمنی و عبور و مرور دانش آموزان، روان‌سازی ترافیک، و رفع معضلات عمرانی به‌ویژه در اطراف مدارس است.

وی با بیان اینکه در مناطق پانزده‌گانه و سازمان‌های وابسته ستاد مهر فعالیت خود را آغاز کرد، گفت: برای روان‌سازی ترافیک، گلوگاه‌های شهر شناسایی شد که امیدواریم در مهرماه ترافیک روانی داشته باشیم. همچنین از اردیبهشت فعالیت‌های مختلفی برای بهبود حمل و نقل همگانی، تعمیر و نگهداری اتوبوس، جذب راننده، واگذاری به بخش خصوصی و ... انجام شد تا مهرماه بتوانیم شرایط خوبی را ارائه کنیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان توضیح داد: با اکیپ‌های سیار، در ساعات پیک ترافیک تردد در معابر و خیابان‌ها کنترل و مدیریت خواهیم کرد تا روان‌سازی ترافیک صورت بگیرد.

وی در خصوص طرح شناورسازی ساعات اداری، تصریح کرد: پیگیری لازم را انجام دادیم و استانداری مجوز لازم برای این امر را از وزارت کشور گرفت. براین اساس یک ساعت شناورسازی زمان شروع کار ادارات مصوب شد. همچنین طی هماهنگی با آموزش و پرورش مقرر شد تفاوت ساعات مقاطع مختلف مانند سال گذشته اعمال شود.

وی با بیان اینکه از هفته جاری تا ۱۵ مهر فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر ممنوع می‌شود، افزود: مترو از ۶ تا ۷ صبح با سرفاصله ۱۵ دقیقه و پس از آن با سرفاصله ۱۱ دقیقه حرکت می‌کند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سامانه سرویس مدارس به نام سفیر مهر امسال فعال شد، گفت: هدف از این سامانه، آگاهی اولیاء از خدمات شرکت‌ها بود که تاکنون ۵۰ هزار نفر در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

همچنین براساس اعلام روابط عمومی شورای شهر اصفهان، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان، اعلام کرد: قرار است از ظرفیت حیاط مدارس برای سوار و پیاده کردن دانش‌آموزان استفاده شود، این تصمیم سبب می‌شود ترافیک در مقابل مدرسه کمتر ایجاد شود. در این راستا شهرداری مدارسی که حیاط خود را برای این امر اختصاص می‌دهند، در نظافت و ایجاد پارکینگ‌های امن یاری می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha