• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402062918341
  • خبرنگار : 50210

استاندار مرکزی:

امروز بیش از هر زمانی به رزمندگان و پیشکسوتان ایثار و شهادت نیاز داریم

امروز بیش از هر زمانی به رزمندگان و پیشکسوتان ایثار و شهادت نیاز داریم

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: امروز بیش از هر زمانی به حضور رزمندگان و پیشکسوتان ایثار و شهادت نیاز داریم.

دکتر فرزاد مخلص الائمه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در آیین تجلیل از رزمندگان و پیشکسوتان ایثار و شهادت استان مرکزی اظهار کرد: در این مقطع زمانی، بیش از همه تاریخ انقلاب اسلامی به حضور رزمندگان و پیشکسوتان ایثار و شهادت نیاز است. انقلاب اسلامی در شرایط بسیار منحصر به فردی قرار گرفته است که از ابتدای بعثت پیامبر اکرم(ص) تاکنون چنین موقعیتی وجود نداشته است.

وی تصریح کرد: همه انقلاب های جهان، در دهه سوم عمر خود، با یک افول و اضمحلال روبرو شدند و در واقع این دهه، دهه انقلاب میری و دهه مرگ انقلاب ها نام گرفته است و بنیانگذاران آنها در اقلیت ادامه حیات می دهند، اما انقلاب اسلامی به عنوان تنها انقلابی در جهان که از دهه چهارم خود عبور کرده است، در میانه دهه پنجم شرایطی به مراتب مقتدرتر از دهه های پیشین دارد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه اگر در دوران دفاع مقدس برای واردات کمترین تسلیحات نظامی و جنگی تحریم بودیم، امروز برای صادرات این تسلیحات تحریم هستیم، گفت: در دوران پهلوی که یک حکومت کودتایی بر سر کار بود، کشور در هیچ حوزه ای فضیلتی نداشت، اما امروز در موقعیت بهتری در همه حوزه ها قرار داریم.

وی با اشاره به اینکه امروز در یک بستر تاریخی تقابل حق و باطل قرار گرفته ایم و در مرحله ای بسیار مهم، تعیین کننده و سرنوشت ساز به سر می بریم، گفت: این تقابل تا زمان ظهور حضرت مهدی(عج) ادامه خواهد داشت و موظفیم که موضع و جبهه خود را به درستی مشخص کنیم.

مخلص الائمه با اشاره به ویژگی های این تقابل، افزود: این تقابل دائمی است و از ابتدای خلقت تا حکومت جهانی عدالت ادامه دارد و لحظه ای نیست که این تقابل وجود نداشته باشد، همیشه جبهه باطل خود را بر جبهه حق سوار می کند و برای ترویج یک مسئله باطل، بر یک عنوان مقدسی مانند عدالت، زندگی، آزادی و ... سوار می شود و حتی در مسیر فتنه ها با بدعت در دین مواجه هستیم.

وی بیان کرد: هر چه زمان می گذرد، تقابل حق و باطل شفاف تر می شود، اگر در ۳۰ سال پیش تشخیص جبهه حق و باطل دشوار بود، امروز این تشخیص راحت تر شده است و حتی در فتنه سال گذشته می توان به راحتی این تقابل را تشخیص داد. این شفافیت در آینده به حدی خواهد رسید که مبنای ظهور حضرت قائم(عج) می شود و نه تنها مسلمانان، بلکه تمام مردم جهان می توانند موضع درست و حق را تشخیص دهند.

استاندار مرکزی با بیان اینکه بهترین عمل، انتظار است، گفت: انتظار از جنس عمل است به این مفهوم که در زمان انتظار باید سنگر و جبهه را به درستی تشخیص بدهیم و وظایف محوله در این جبهه را به درستی شناسایی، اولویت بندی و عمل کنیم و انتظار بدون عمل هیچ ارزشی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه مرز بین حق و باطل در هم تنیده است، افزود: امروز بیش از هر زمانی به حضور ایثارگران و بزرگان دفاع مقدس احتیاج داریم تا بتوانیم وظایف خود را در این پیچ تاریخی اجرایی کنیم.

مخلص الائمه تاکید کرد: امسال در این همایش، نقش بانوان و همسران فعالان عرصه جهاد و مقاومت بیشتر دیده شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha