• چهارشنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402062918426
  • منبع : نمایندگی اردبیل

با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری:

کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل تشکیل شد

کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل تشکیل شد

ایسنا/اردبیل کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل با حضور معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، قاسم عموعابدینی ۲۹ شهریور در کارگروه پیاده سازی آمایش و مدیریت تحول آموزش عالی استان اردبیل به ضرورت اجرای طرح آمایش و مدیریت طرح تحول در دانشگاه ها تاکید کرد و گفت: این طرح ابعاد مختلفی دارد که مهمترین آن دانشگاه تمدن ساز است.
وی با بیان اینکه حکمرانی در دانشگاه ها باید بر اساس جریان حکمت و خردورزی باشد، افزود: تحول در دانشگاه‌ ها با عنوان دانشگاه تمدن ساز حول چهار محور حکمرانی مبتنی بر خرد و حکمت، فارغ ‌التحصیل توانمند از نظر اشتغال، خانواده محوری و تعاملات بین ‌المللی اجرا می ‌شود.
وی با اشاره به اینکه طرح آمایش آموزش عالی مصوبه ۹ ماده ای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و رئیس دانشگاه جامع استان به عنوان نماینده وزیر وظیفه اجرای آنرا دارد، تصریح کرد: همچنین تلاش ما بر این است تا از بین ۲ هزار و ۱۷۰ واحد آموزشی و دانشگاهی فعال در کشور، این تعداد را به کمتر از ۶۰۰  واحد دانشگاهی برسانیم.
عموعابدینی افزود: متأسفانه طی ادوار مختلف برخی رشته‌ ها ایجاد شده که تا ۱۰ سال دیگر بازار کار و اشتغال ندارند و به ‌طور کلی نباید برای کشور، بازوی خشمگین فارغ‌التحصیلان بیکار تولید شود.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه با بررسی های انجام گرفته در سطح کشور چراغ برخی از کد رشته های دانشگاهی خاموش شده است، تصریح کرد: فرم اشتغال نیز تدوین شده تا ایجاد رشته ها و آموزش‌ها بر مبنای نیاز جامعه باشد. همچنین با قرارداد بورس صنعت می توان چراغ برخی از رشته ها را روشن نگه داشت.
وی با تأکید بر اینکه به هیچ وجه اجازه کاهش کیفیت آموزش عالی در کشور را نمی دهیم، گفت: همه دانشجویان بدون استثنا باید در دوره های کاردانی و کارشناسی ۳ واحد کارورزی و کارآموزی در صنایع را بگذرانند.
عموعابدینی بیان کرد: رتبه دانشگاه محقق اردبیلی از بسیاری از دانشگاه های بزرگ و قدیمی بهتر بوده و ۱.۶ تولید علم در کشور در این دانشگاه اتفاق می افتد که این توفیق مهم برای ما و استان اردبیل شایسته افتخار است.

تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در استان اردبیل از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ روند کاهشی داشته ولی از سال ۱۴۰۰ تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است


اسماعیل چمنی رئیس دانشگاه معین استان اردبیل نیز با بیان اینکه این شورا با حضور روسای دانشگاه ها، رئیس مجمع نمایندگان استان، نمایندگان استانداری و دستگاه های اجرایی مرتبط همگام با سایر استان ها در استان اردبیل نیز تشکیل شده است، گفت: امید می رود با برگزاری منسجم جلسات این شورا و تصمیم گیری های انجام شده در جهت اعتلای علمی استان و کشور گام برداریم.
وی با بیان اینکه استان اردبیل دارای ۶۳ موسسه و مرکز آموزش عالی، ۸۳۸ عضو هیات علمی، ۴۶ هزار و ۹۷۳ نفر دانشجو است، افزود: در حال حاضر یک دانشگاه دولتی، ۱۵ واحد و مرکز دانشگاه آزاد اسلامی، ۱۳ واحد دانشگاه پیام نور، ۱۲ مرکز دانشگاه علمی کاربردی، ۳ واحد دانشگاه فرهنگیان، ۳ واحد دانشگاه فنی و حرفه ای، ۲ مؤسسه غیرانتفاعی و ۱۴ مرکز علم و فناوری در استان اردبیل فعال هستند.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: تعداد دانشجویان مشغول به تحصیل در استان اردبیل از سال ۱۳۹۴ تا سال ۱۴۰۰ روند کاهشی داشته ولی از سال ۱۴۰۰ تاکنون روند افزایشی به خود گرفته است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha