• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۰۸:۴۸
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402063018679
  • خبرنگار : 50187

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان:

تداوم وضعیت فعلی در فرش دستباف چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد گذاشت

تداوم وضعیت فعلی در فرش دستباف چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد گذاشت

ایسنا/کرمان رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه یک نوگرایی و تغییر نگرش در حوزه فرش دستباف نیاز است، گفت: اگر به روش قبل ادامه دهیم، وضعیت همینگونه خواهد بود و چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد ماند.

سیدمهدی طبیب زاده صبح امروز ۳۰ شهریورماه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی کرمان با موضوع بررسی مسائل صنعت فرش استان کرمان اظهار کرد: فرش کرمان جایگاه بسیار ویژه‌ای دارد و نگرش نویی نیاز دارد زیرا اگر به روش قبل ادامه دهیم، وضعیت همینگونه خواهد بود و چیزی از این میراث گرانبها باقی نخواهد ماند.

وی تصریح کرد: یک نوگرایی و تغییر نگرش در حوزه فرش دستباف باید صورت بگیرد؛ تولید سنتی باشد اما بازاریابی و برندسازی بایدبه صورت جدی دنبال و در حد ظرفیت به کار گرفته شود.

طبیب زاده بیان کرد: طی ۱۵ سال گذشته تنها دو محموله فرش از گمرک استان کرمان خارج شده(بخشی از صادرات از گمرکات دیگر صورت می‌گیرد) و این نگران کننده است در حالی که کرمان خاستگاه فرش دستباف است.

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمان در بخش دیگر سخنانش گفت: تصمیمات خوبی روز گذشته در کمیسیون اقتصادی مجلس صورت گرفته و تخصیص ۶۰۰۰ میلیارد وام ریالی و یک میلیارد دلار تسهیلات ارزی برای صادرات پسته حرکت تحول آفرینی است و خیلی از نگرانی‌ها را درباره صادرات پسته در سال جاری رفع خواهد کرد.

وی افزود: در برنامه هفتم توسعه سعی شده به رفع تعهدات ارزی فعالان بخش کشاورزی کمک شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست اعلام شد: ۷۲ هزار بافنده فرش در استان کرمان فعال هستند که ۵۰ هزار و ۵۰۰ نفر دارای کارت قالی بافی هستند. ۱۵ هزار و ۳۰۰ نفر بیمه قالی بافی و ۳۰۰۰ نفر تحت پوشش بیمه عشایری و روستائی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha