• پنجشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ / ۲۱:۰۸
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402063019146
  • خبرنگار : 50256

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اگر مهارت و دانش با همدیگر ادغام شوند به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید

اگر مهارت و دانش با همدیگر ادغام شوند به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مهارت، دانش تحول زا بوده و اگر مهارت و دانش با همدیگر ادغام شوند به مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خواهیم رسید. مهارت، بستر صدور نیروی انسانی و دانش فنی به اقصاء نقاط جهان را محقق می‌سازد.

سید صولت مرتضوی پنجشنبه، ۳۰ شهریورماه در مراسم افتتاح بزرگترین مرکز سنجش آموزش و تربیت فنی، حرفه‌ای و مهارتی و تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای کشور در تبریز، اظهار کرد: تلاش و کوشش دارای بخش فردی و جمعی است که بخش جمعی با دانش افزایی در حوزه‌های مختلف محقق می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: یکی از مجموعه‌هایی که می‌تواند بسترساز سعادت انسان برای رسیدن به کمال، کسب روزی حلال و افزایش و انتقال دانش باشد، مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هستند.

وی ادامه داد: با ریل گذاری جدیدی که در حوزه آموزش دانشگاهی، آموزش و پرورش و فنی و حرفه‌ای وجود دارد، احساس می‌کنیم که جهت گیری جامعه با هدایت نظام جمهوری اسلامی ایران بسیار مطلوب بوده و این جهت گیری بسترساز ثبات اقتصادی شده است.

مرتضوی گفت: در سفر دوم ریاست جمهور به آذربایجان شرقی، مسئولان‌ استان اعلام کردند که در کنار بیکاری فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی، نیاز به نیروی کار در این استان دارند و مدیران کارگاه‌ها و کارخانجات به شدت نیازمند نیروی ماهر هستند.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه عادلانه نظام جمهوری اسلامی و فرهنگ عدالت محور این نظام می‌توانیم به جامعه بشری کمک کنیم تا از امکانات و استعدادهای نهفته بهره برداری لازم برده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مجموعه اقدامات انجام گرفته در کشور، سبب رونق و افزایش تولید و ثبات اقتصادی شده است و دهه ۱۴۰۰ را با ثبات اقتصادی آغاز کردیم و بر اساس گزارشات مراکز رسمی به رشد مطلوبی در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ رسیدیم. رشد اقتصادی تاریخی ۶.۲ درصد با احتساب نفت و بدون احتساب آن ۵.۲ درصد ثبت شده است. رشد اقتصادی کشورمان در حوزه نفت ۱۶.۵ درصد شده که بخش عظیمی از آن به واسطه آموزش است.

وی افزود: اگر آموزش محقق شود، بهره کشی از نیروی کار به فراموشی سپرده می‌شود. انسان صاحب خرد فنی، قدرت مذاکره و استفاده مطلوب از تدبیر و سرپنجه کارش افزایش می‌یابد. 

وی با بیان این این‌که این مرکز، پنجمین مرکز آموزش، سنجش و صدور صلاحیت حرفه‌ای کشور است، افزود: جوانان پس از مهارت آموزی در این مرکز به بازار کار می‌روند. بخشی از کسانی که علاقه‌ای به ادامه تحصیلات آکادمیک ندارند، در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای حضور یافته و آموزش می‌بینند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha