• شنبه / ۱ مهر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402070100395
  • خبرنگار : 50649

مدیر کل آموزش و پرورش فارس:

برای داشتن ایران قوی باید به مدارس توجه ویژه داشته باشیم

برای داشتن ایران قوی باید به مدارس توجه ویژه داشته باشیم

ایسنا/فارس مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: راهبرد وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید «مدرسه قوی، ایران قوی» انتخاب شده است.

به گزارش ایسنا، محمد خلیل عسکری در مراسم  استانی زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان، هفته دفاع مقدس و ایثار شهادت در شیراز که امروز، اول مهرماه به‌صورت نمادین در دبیرستان دولتی متوسطه اول پسرانه رازی ناحیه ۴ شیراز با حضور جمعی از مسئولان استانی نظیر استاندار، فرمانده ارشد ارتش، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرماندار شیراز و... برگزار شد، اظهار کرد: در سال تحصیلی جدید ۸ هزار مدرسه با ۴۵ هزار کلاس درس پذیرای ۹۵۵ هزار دانش‌آموز در سطح استان فارس است.

وی از تدریس ۶۲ هزار معلم در سال تحصیلی جدید در مدارس استان خبر داد و افزود:‌ در برخی از مناطق کمبود معلم را از طریق استفاده از ظرفیت حق‌التدریس‌ها، بازنشستگان، دانشجو معلمان سال ۹۹ و... جبران کردیم.

وی با بیان اینکه برای داشتن ایران قوی باید به مدارس توجه ویژه داشته باشیم، گفت: در سال گذشته با همت مدیران،‌ فرهنگیان، دانش‌آموزان فارس در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص دادند.

عسکری از تمام دستگاه‌ها و سازمان‌ها برای کمک به تحقق اهداف آموزش و پرورش دعوت به عمل آورد و افزود:  امیدواریم بتوانیم با تعامل با نهادهای مختلف، سال تحصیلی پرباری را پیش‌رو داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های معنوی تأکید کرد و از مدیران مدارس خواست تا برنامه‌ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که جشن‌های آغاز امامت حضرت مهدی(ع) از روز دوشنبه، ۳ مهرماه در مدارس استان برگزار شود.

وی با یادآوری اینکه فرایند بازگشایی مدارس از خردادماه سال جاری آغاز شده است، گفت: طی این مدت تلاش کردیم تا مدارس به بهترین شکل ممکن بازگشایی شوند.

عسکری با بیان اینکه رئیس جمهور توجه ویژه‌ای به مدارس عادی و دولتی دارند، گفت: در سال گذشته دانش‌آموزان فارس موفق به کسب ۳ مدال المپیاد جهانی، ۱۰ مقام کشوری شدند و همچنین در مسائل اعتقادی نیز بیش از ۸ هزار پیش اجلاسیه نماز در مدارس استان برگزار شد.

به گزارش ایسنا، همزمان با سراسر کشور، زنگ آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان، هفته دفاع مقدس و ایثار شهادت در مدارس استان فارس به صدا درآمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha