• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070402539
  • خبرنگار : 50444

معاون استاندار:

آموزش مجریان و عوامل برگزاری انتخابات در خراسان شمالی نباید مغفول بماند

آموزش مجریان و عوامل برگزاری انتخابات در خراسان شمالی نباید مغفول بماند

ایسنا/خراسان شمالی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان شمالی بر ضرورت توجه به موضوع آموزش مجریان و عوامل برگزاری انتخابات در استان تاکید کرد.

عبدالصمد صفرنژاد سه شنبه چهارم مهر ماه در هشتمین جلسه ستاد انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: در حوزه آموزش، هرچقدر فعالیت کنیم باز هم کم است؛ چراکه هرچه تسلط بیشتر باشد در روز انتخابات با چالش های کمتری روبه رو خواهیم بود.

وی خطاب به فرمانداران استان تاکید کرد: فرمانداران باید بند به بند قوانین و مقررات را مطالعه کرده و آن ها را یاد داشته باشند، آن ها نماینده دولت در آن شهرستان و حوزه انتخابیه هستند و نباید به مطالعه کلی قوانین بسنده کنند، خروجی تسلط آن ها بر قوانین و مقررات در روز انتخابات مشخص می شود و هرچه بیشتر باشد، دغدغه ها کمتر می شود.

وی گفت: اعتبارات و بودجه، خوراک اصلی در اقدامات مربوط به انتخابات است و باید سرفصل های هزینه ها مشخص شود و تامین منابع نیز صورت گیرد. با تخلفات انتخاباتی به ویژه در حوزه تبلیغات نیز باید به صورت جدی برخورد شود.

صفرنژاد همچنین بیان کرد: دو شهرستان تازه تاسیس مانه و همچنین بام و صفی آباد در استان وجود دارد که باید زیرساخت ها و پست های اداری آن ها فراهم شود. در حال حاضر با توجه به تازه تاسیس بودن آن ها، اعتباری برای ساختمان و حتی تجهیزات و امکانات فرمانداری های آن ها وجود ندارد که البته پیگیر هستیم تا با فراهم شدن آن ها بتوانیم نیروها را زودتر مستقر کرده و به لحاظ تجهیزاتی مشکلی در برگزاری انتخابات آن حوزه ها نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه گفت: تاکنون یک هزار و ۴۴۷ خبر و تحلیل انتخاباتی از انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری از خراسان شمالی به وزارت کشور ارسال شده است.

روح الله حسین پور افزود: در بخش آموزش به هیچ عنوان سهل نمی گیریم و بر ضرورت این اقدام تاکید داریم.

وی ادامه داد: جلسات مختلفی با فرمانداران استان، بخشداران، معاونان سیاسی فرمانداران و کارشناسان انتخابات فرمانداری ها برگزار و آزمون ها کتبی از آن ها گرفته شده است تا تسلط کافی بر قوانین و مقررات انتخابات را داشته باشند. به ویژه انتخابات امسال که قوانین آن مقداری تغییر کرده است.

گفتنی است در این جلسه، محمدرضا موفق یساقی به عنوان رئیس کمیته آموزش و پژوهش ستاد انتخابات خراسان شمالی منصوب شد و حکم خود را دریافت کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha