• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402070402549
  • خبرنگار : 50444

خراسان شمالی میزبان بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی

خراسان شمالی میزبان بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی

ایسنا/خراسان شمالی استان خراسان شمالی از هفتم تا دهم مهرماه جاری، میزبان دو بخش نمایش عروسکی و دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی خواهد بود.

دبیر اجرایی بخش‌های نمایش عروسکی و دانشجویی بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش‌های آیینی و سنتی در خراسان شمالی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: ۱۱ اثر نمایشی در بخش عروسکی و ۱۰ اثر در بخش دانشجویی در پلاتو ترنج، گلشن، فرهنگسرا و پلاتو شمس برای علاقه مندان اجرا می شود.

امین فرحی گفت: هنرمندان شرکت کننده در دو بخش این رویداد از استان های اصفهان، تهران، همدان، اردبیل، یزد، قزوین، کیش، زنجان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر، فارس و ارمنستان طی چهار روز در بجنورد به هنرنمایی می پردازند.

وی ادامه داد: در نخستین روز از جشنواره سه اثر نمایشی «پند پیر بابا» به کارگردانی «علی جباری» از مبارکه اصفهان، «مجلس سهراب کشی» به کارگردانی «امیر رضا جهانی» از تهران و «کارناوال» به کارگردانی «کارن ام اچاتریجن» از ارمنستان در سکانس های ۱۸، ۲۰ و همچنین ۲۱ و ۳۰ دقیقه در پلاتو شمس اجرا می شود.

وی نمایش های «مبارک و صندوق» به کارگردانی «فرزاد لباسی» از همدان، «وانی کوچک» به کارگردانی «سلمان شفیعی» از خلخال، «غلامک نامچه» به کارگردانی «علی جاور» از بافق، «خمره بازی» به کارگردانی «امید علی اجاقی» از اصفهان، «رویای شیرین عروسک» به کارگردانی «غزل ملک حسینی» از کیش، «پره چیلر» به کارگردانی «لیلی سلمانی» از خلخال، «روشنک» به کارگردانی «اهورا مرادی» از قزوین و «کارناوال» به کارگردانی «کارن ام اچاتریجن» از ارمنستان را هشت اجرای در نظرگرفته شده برای دومین روز اعلام کرد و افزود: این نمایش ها به  ترتیب در سئانس های ۱۰، ۱۲، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ و ۳۰ دقیقه  برای علاقه مندان اجرا می شود.

فرحی، هفت اجرای در نظر گرفته برای سومین روز از این رویداد هنری در خراسان شمالی را شامل چهار نمایش عروسکی و سه نمایش دانشجویی اعلام و تصریح کرد: آثار نمایشی «مبارک و سمفونی نامه های پرنده» به کارگردانی «رقیه نیکی یار» و «وحید رحیمی» از تبریز، «امیر ارسلان نامدار» به کارگردانی «محسن حافظی» از تهران، «نه چک زدیم، نه چونه» به کارگردانی «امیرحسین انصافی»، «خمره بازی» به کارگردانی «امید علی اجاقی»، «سعدی، کلمب و فتح بهشت» به کارگردانی «مهتاب تبریزی» از کیش، «سه پوزه، سه سر» به کارگردانی «وجیهه کریمی» از تهران و «مجلس آهوخوانی» به کارگردانی «محسن جهانگیرزاده» از تهران در زمره اجراها است.

مسئول انجمن نمایش خراسان شمالی، نمایش های «عروس دیوی» به کارگردانی «میترا توکل پور» از شیراز، «مغروق ماهی» به کارگردانی «علی رضایی راد» از زنجان، «دوازده دقیقه» به کارگردانی «حسین قاسمی هنر»  از تهران، «و صدا این همیشه ترسان» به کارگردانی «نسیم سلطانی نصب» از فارسان چهارمحال و بختیاری و «شراع» به کارگردانی «کاظم ارجمند نیا» از بوشهر را پنج نمایش در نظرگرفته شده برای چهارمین و آخرین روز اجراهای جشنواره برشمرد و گفت: پلاتوی ترنج، فرهنگسرا، پلاتوی شمس و گلشن در سکانس های ۱۰، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰ میزبان اجرای نمایش های راه یافته به جشنواره است.

به گزارش ایسنا، بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان‌های خراسان شمالی، چهارمحال‌وبختیاری، مرکزی و گلستان میزبان بخش‌های متنوع و هنرمندان ملی و بین‌المللی خواهد بود که خراسان شمالی این رویداد را در دو بخش نمایش عروسکی و دانشجویی با حضور ۲۱ اثر نمایشی و گروه شرکت کننده از هفتم تا دهم مهرماه برگزار می کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha