• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402070402594
  • خبرنگار : 30147

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی:

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تسخیر باورهای ایمانی و اعتقادی مردم است

دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال تسخیر باورهای ایمانی و اعتقادی مردم است

ایسنا/خراسان رضوی معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی گفت: دشمن امروز در جنگ ترکیبی به دنبال تسخیر باورهای ایمانی و اعتقادی مردم است.

محمد زهدی، سه شنبه چهارم مهرماه در جمع نیروهای نظامی و انتظامی تربت‌حیدریه اظهار کرد: اگرچه دشمن در ۸ سال جنگ تحمیلی به دنبال فتح خاک‌ریزها و اشغال این سرزمین بود، اما امروز در جنگ ترکیبی به دنبال تسخیر باورهای ایمانی و اعتقادی مردم است.

وی ادامه داد: دشمنان پس از پیروزی انقلاب برای اینکه مسیر انقلاب را منحرف کنند و به ایجاد اختلاف و تفرقه بین قومیت‌ها و مذاهب بپردازند، اقدام به ایجاد آشوب‌ها در گوشه گوشه کشور به ویژه نقاط مرزی همچون خلق عرب، گنبد و کردستان تا سیستان و انجام ترورها و هواپیماربایی کردند.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی افزود: دشمن پس از آنکه در آشوب‌های داخلی به نیت خود دست پیدا نکرد، صدام و رژیم بعث را تا دندان مسلح کرد و جنگ را به میهن عزیزمان تحمیل نمود در حالی‌که نهال انقلاب تازه بود و همچنان نیز از داخل دچار آشوب‌ها و خیانت‌ها بودیم.

وی با بیان اینکه جنگ در شرایطی آغاز شد که نیروهای مسلح ما از آمادگی حداقلی نیز برخوردار نبودند، تصریح کرد: در طول ۸ سال دفاع مقدس از ۱۸ کشور دنیا اسیر داشتیم و این بدان معنا بود که بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی به کمک صدام بعثی آمده بودند.

زهدی گفت: در حالی که این جنگ طولانی‌ترین و پرهزینه‌ترین جنگ قرن گذشته بود و کشور در آن دوران با محاصره‌های شدید اقتصادی و نظامی مواجه بود، توانستیم با مدیریت خوب ۸ سال جنگ را پشت سر بگذاریم.

وی در ادامه به دستاوردهای دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امروز به برکت آن رشادت‌ها و دلاورمردی‌های شهدا و ایثارگران، جمهوری اسلامی ایران در بسیاری از حوزه‌ها به خصوص دفاعی، پزشکی و علمی در منطقه حرف اول را می‌زند و قدرت بازدارندگی ما باعث شگفتی دشمنان شده است.

زهدی اذعان کرد: اکنون از نظر امکانات نظامی در بهترین شرایط ممکن قرار داریم و به جایی رسیدیم که علاوه بر تأمین نیاز داخلی حتی برخی از کشورهای صاحب قدرت درخواست خرید امکانات نظامی‌ را از ما دارند.

وی با بیان اینکه رشادت‌های سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و تدابیر وی موجب شده امروز خط مقاومت تا سواحل دریای مدیترانه امتداد داشته باشد، تصریح کرد: موشک‌های نقطه زن، موشک‌های هایپرسونیک و موشک حاج قاسم که به موشک اسرائیل زن معروف شده است، امروز ترس در وجود دشمن انداخته است.

معاون امنیتی انتظامی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر امروز جنگی صورت گیرد امکانات جمهوری اسلامی با هیچ کجای دنیا قابل قیاس نیست و جزو پنج کشور ابرقدرت نظامی هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۳ کشور دنیا درخواست خرید پهباد از ایران دارند، گفت: باید اذعان کرد این اقتدار نظامی و دفاعی در حالی شکل گرفته که شدیدترین تحریم‌ها علیه کشورمان صورت گرفته‌ است.

زهدی بیان کرد: قدرت بازدارندگی امروز باعث شده است تا مسئولان در سازمان ملل و نقاط مختلف جهان مواضع محکم از جانب جمهوری اسلامی بیان کنند، در عین حال تمام این امکانات و تجهیزات نیازمند یک نیروی انسانی قوی، مؤمن، متعهد و دلداده به انقلاب و نظام دارد.

وی در پایان به سه عنصر مهم عدم موفقیت دشمن در این جنگ ترکیبی اشاره کرد و افزود: تدابیر رهبر فرزانه انقلاب و همچنین حضور مقتدرانه نیروهای امنیتی و اطلاعاتی و سوم نیز بصیرت مردم بود که صف خود را از دشمنان انقلاب و نظام بار دیگر جدا کردند و فتنه جنگ شناختی دشمن نیز خنثی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha