• سه‌شنبه / ۴ مهر ۱۴۰۲ / ۲۲:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402070402824
  • خبرنگار : 50177

مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان:

امنیت امروز ایران، از نوع پایدار و بومی‌سازی شده است

امنیت امروز ایران، از نوع پایدار و بومی‌سازی شده است

ایسنا/لرستان مدیر گروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان گفت: امنیت امروز ایران، از نوع پایدار و بومی‌سازی شده است که یک دستاورد مهم در مسیر اقتدار ملی محسوب می‌شود.

دکتر غلامحسین حسینی، امروز، ۴ مهرماه در نشست پرسش و پاسخ دانشجویی با موضوع "نقش علم در اقتدار ملی" که در سالن جلسات دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه کثرت جمعیت از متغیرهای اقتدار ملی یک کشور است، افزود: وجود کثرت جمعیت در دو کشور چین و هندوستان اجازه نمی‌دهد این دو کشور با یکدیگر بجنگند و بخشی از اقتدار دو کشور چین و هندوستان، ناشی از کثرت جمعیت آن‌هاست.

وی مفهوم اقتصاد مردم‌پایه پویا را از دیگر ویژگی‌های قدرتمندی و اقتدار ملی کشورها دانست و گفت: سومین شاخص اقتدار، نظامی بوده که بخشی از تقویت‌کنندگی و ارتقادهندگی اقتدار ملی بوده و باعث امنیت و آرامش پایدار آن کشور می‌شود و خوشبختانه ایران در این زمینه، پیشرفت‌های اثرگذاری داشته در حدی که دارای قدرت بازدارندگی و اقتدار نظامی است.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان، وجود رهبری دارای مقبولیت و مشروعیت و رهبری کاریزماتیک را دیگر خصوصیات بارز اقتدار ملی ایران برشمرد و افزود: امنیت پایدار و تثبیت شده از دیگر متغیرهای اقتدار ملی ایران است.

حسینی بیان کرد: امنیت امروز  ایران، از نوع پایدار و بومی‌سازی شده است که یک دستاورد مهم در مسیر اقتدار ملی محسوب می‌شود و وجود موقعیت ژئوپلیتکی و موقعیت ژئواستراتژیکی شاخص دیگری از اقتدار ملی کشورمان است.

وی اتحاد ملی را دیگر مزیت‌ها و مزایایی زیرمجموعه اقتدار ملی ایران برشمرد و با بیان اینکه این مهم با راهبری رهبری حکمیانه انقلاب اسلامی و وجود فرهنگ برادری در بین اقوام مختلف ایران، محقق شده است، تصریح کرد: متغیر دسترسی به آب‌های آزاد از دیگر خصوصیات اقتدار ملی ایران است.

مدیرگروه همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه لرستان در ادامه به مفهوم علم نافع اشاره کرد و علم مفید را علمی دانست که برای رفع مشکلات و چالش‌های جامعه و مردم، کاربرد داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha